Sjefredaktør Arve Brekkhus i Byggeindustrien er fornøyd med "nye" Byggeindustrien. Foto: Trond Joelson

Byggeindustrien fornyer seg

Torsdag er første nummer av Byggeindustrien i 2015 ute. Utgaven er en viktig milepæl for mediehuset.

– Vi i Byggeindustrien er spesielt stolte av å kunne presentere denne utgaven for våre lesere. Gjennom en periode fra senhøsten og frem til trykkestart har vi arbeidet for at du som leser skal få en enda bedre leseopplevelse, sier sjefredaktør Arve Brekkhus i Byggeindustrien.

Papirutgaven av Byggeindustrien har ikke bare fått ny layout, men også en del av innholdet er endret.

Anleggsstoff, som tidligere har vært skilt ut lenger bak i bladet, er blant annet flyttet frem.

– Det skjer veldig mye på anleggssiden i Norge, og for oss er dette blitt viktigere og viktigere stoff å skrive om. Derfor ønsker vi å løfte satsingen på anlegg ytterligere, sier Brekkhus.

Magasinstoff

I tillegg har Byggeindustrien satset på en egen magasinbolk i bladet der reportasjestoff, småstoff og gjesteskribenter preger sidene.

I den første utgaven kan du blant annet lese portrett av administrerende direktør Kristian Reinertsen i Reinertsen Entreprenør og en større reportasje om byggingen av det nye Nasjonalmuseet og arkitekten Klaus Schuwerks tanker om bygget og Oslos arkitektur.

– Men selv om vi gjør grep som leserne vil merke, vil du som leser likevel kjenne deg igjen. Vi ønsker ikke å endre magasinets identitet – men vi har forsøkt å videreutvikle produktet til å bli enda bedre, understreker Brekkhus.

Interne krefter

– Vi mener denne fornyelsen av bladet, som er utført ved hjelp av interne krefter, vil gi deg en rikere lesestund. Vi håper du blir fornøyd med resultatet. Gi oss gjerne en tilbakemelding på hva du synes om endringene som er gjort, legger Brekkhus til.

Fornyelsen av papirutgaven følger opp det store løftet bygg.no fikk  i november 2013 da nettsidene ble lagt om.