Erfaren økonomirådgiver for oppfølging av Miljøpakken

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeSør-Trøndelag
StedTrondheim
Søknadsfrist01.02.2015

Miljøpakken for transport i Trondheim er et samarbeid mellom stat, fylke og kommune. Trondheimsområdet skal være et forbilde for moderne bytransport gjennom et bedre hovedvegnett, bedre kollektivtilbud og bedre forhold for de som går og sykler. Målet er lavere klimautslipp, kortere bilkøer og mindre trafikkstøy.

Økonomirådgiver for Miljøpakken inngår organisatorisk i økonomiseksjonen i Statens vegvesen Region midt. Seksjonen er organisert under HR- og administrasjonsavdelingen, og jobber tett mot øvrige avdelinger i regionen. Kontorsted for denne stillingen er i Trondheim.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene omfatter blant annet rådgivning, koordinering av budsjettarbeid, utarbeidelse av prognoser, kvalitetssikring av regnskap, rapportering, analyser og internopplæring.

I tillegg til økonomioppfølging av Miljøpakken for transport kommer regionale fellesoppgaver. Noe reiseaktivitet må påregnes.

Kvalifikasjoner

Det kreves minimum treårig universitets-/høyskoleutdannelse innen økonomiske fag, samt relevant erfaring. Det er en fordel med god kjennskap til offentlig sektor og politiske prosesser.

Personlig egnethet blir vektlagt, og vi ønsker at du er:

  • Selvstendig og målrettet
  • Engasjert med gode samarbeidsevner
  • Fleksibel, proaktiv og liker nye utfordringer
  • Analytisk og har god tallforståelse
  • God til å formulere deg både skriftlig og muntlig

Gode datakunnskaper er en forutsetning.

Annet:

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Fra lønnen trekkes 2% pensjonsinnskudd til Statens pensjonskasse. Stillingen inngår i et godt og etablert fagmiljø, og vi kan tilby interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Statens vegvesen har gunstige arbeidstidsordninger og gode pensjons- og forsikringsordninger.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til seksjonsleder Tone Myklebust, tlf. 917 51 047.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen.

Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Søknad med CV sendes elektronisk. Vi setter pris på om du også kan laste opp relevante vitnemål. Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med ved et eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten kan bli offentliggjort, selv om du har bedt om unntak fra denne, jf. Offentlighetsloven § 25. Du vil i så fall bli varslet.

Søk her