Foto: Tommy Ellingsen

EGE med ny grafisk profil

EGE, som er en tradisjonsrik dørfabrikk i Egersund, kan nå presentere en ny grafisk profil og de lanserer samtidig helt nye hjemmesider.

Det er designbyrået Ghost har stått for den nye grafiske profilen og utformingen av hjemmesiden. De nye fotografiene er tatt av den prisbelønte lokale fotografen Tommy Ellingsen.

– EGEs nye logo og hjemmeside signaliserer enkelhet og kvalitet, akkurat som EGEs dører gjør, sier seniordesigner i Ghost, Paal Ariel Smith Hofstad.

– Gjennom prosessen med å utvikle den nye grafiske profilen for EGE har vi i Ghost blitt så fasinert av dørene fra EGE at vi selv har kjøpt en EGEdør til vårt nye kontor i Steinkargata i Stavanger sentrum, sier han.

EGE er fortsatt lokalisert i Egersund kommune og med 10 ansatte produserer fabrikken dører for hele distriktet, i tillegg til et nytt marked i nordfylket og Hordaland. Det er videre planer om å utvide markedsområdet i tiden som kommer.

– I en trebransje hvor lokale produsenter konkurrerer med importerte produkter fra land med lavere produksjonskostnader, har EGE spisset sin produksjon og fokus inn mot skreddersøm og spesialtilpassede dører av høy kvalitet. På EGE tror vi at forbrukerne er opptatt av lokalprodusert håndverk, og ikke minst muligheten til å kunne få akkurat den døren de vil ha, heter det i en melding fra selskapet.

– Mange aktører i byggebransjen kunne blitt flinkere til å kjøpe kvalitet med en gang; å se på driftskostnad i stedet for innkjøpskostnad, sier Olav Mellemstrand fra Rogaland Treforum og tredriver i Rogaland.

– For eksempel er borettslag som bygger for å eie ofte mye flinkere til å velge kvalitet, legger han til.