HR Support og administrasjonsspesialist, HR Services

NCC er ett av de ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskapene i Nord-Europa med en omsetning på 52 milliarder NOK og rundt 18.500 medarbeidere. NCCs visjon er å fornye vår bransje og levere de beste bærekraftige løsningene. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. Vi bygger og utvikler bolig- og næringseiendommer, bygger infrastruktur, produserer pukk, grus og asfalt og vedlikeholder veier.

FirmaNCC Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist26.01.2015

HR Services en service- og kompetanseenhet innenfor Human Resource. HR Services har ansvar for å støtte alle NCC selskaper i Norge med effektive prosesser og systemer innenfor lønn og HR administrative oppgaver. NCC i Norge har behov for å styrke HR Services-avdelingen, og i den forbindelse søker vi etter en:

HR SUPPORT OG ADMINISTRASJONSSPESIALIST

Du vil være en viktig ressurs på første-linje support for spørsmål og utfordringer innen HR administrasjon og lønn, generelle henvendelser og serviceoppgaver. Du vil være en spesialist innen fagfeltet og sørge for god service og støtte til ledere og ansatte, samt sikre korrekt og effektiv administrasjon av HR prosesser.

Arbeidsoppgaver:

HR Support:

  • Yte første-linje support til ansatte via telefon/e-post innenfor bredden av de serviceoppgaver HR Services tilbyr
  • Motta henvendelser og besvare spørsmål fra ansatte og ledere knyttet til lønn, HR administrasjon og HR systemer
  • Registere henvendelser og følge opp i casehandlingsystemet
  • Videresende henvendelser i henhold til etablerte prosesser

HR Administrasjon:

  • Oppdatere og vedlikeholde ansattopplysninger i HR-systemet
  • Administrere HR relatert dokumentasjon, også vedrørende pensjon og forsikring
  • Ansvarlig for utarbeidelse og utsendelse av arbeidsavtaler og annen dokumentasjon ifm arbeidsforhold
  • Registrere og oppdatere ansattes kurs- og kompetanseutvikling
  • Arkivering av ansattinformasjon (manuelt og elektronisk arkiv)
  • Kvalitetssikre data og utføre kvalitetskontroll - fra ansettelse til avslutning av et arbeidsforhold
  • Utarbeide brukerveiledninger til ledere, HR og andre funksjoner
  • Oppdatering av web-basert personal- og lederhåndbok

HR Services-avdelingen er lokalisert ved NCCs nye hovedkontor i Østensjøveien 27 på Bryn i Oslo.

Ønsket kompetanse:

  • Minimum 3 - 5 års erfaring fra HR administrasjon og lønnsarbeid
  • Formell kompetanse innen HR/lønn er ønskelig, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Kjennskap til AML og pensjonsforsikring
  • Teknisk IT-forståelse, samt gode kunnskaper i Excel, Word og PowerPoint
  • Gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Kundefokusert og serviceinnstilt
  • Fleksibel, med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Like å jobbe selvstendig, strukturert og nøyaktig i et hektisk miljø
  • Fokus på kvalitet og detaljer

Vi tilbyr spennende og utfordrende arbeidsoppgaver sammen med faglig dyktige kollegaer i et hyggelig arbeidsmiljø. Du vil få utviklingsmuligheter både personlig og faglig, samt konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger. Vi er en del av et stort nordisk konsern der du selv setter begrensninger for din karriere.

Har du spørsmål vedrørende stillingen, ta gjerne kontakt med oss - se kontaktdetaljer.

Vi imøteser en kortfattet søknad med CV via vårt elektroniske søknadssystem - søk her

Kontaktperson:

Astri Kristiansen

+47 902 16 686

Vis flere stillinger: