Firma | Cramo |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 31.01.2015 |
Cramo forsterker innkjøpsfunksjonen og søker innkjøpssjef
Cramo utvikler sin innkjøpsfunksjon gjennom implementering av kategoristyring og ny organisasjon. Visjonen er at Cramo skal være rollemodell for hele utleiebransjen, hvilket blant annet innebærer behov for en ledende innkjøpsfunksjon. Den nye innkjøpsmodellen vil dra nytte av Cramos totale innkjøpsvolum samtidig som lokale behov ivaretas. Stillingen er plassert i Oslo men inngår i Group Fleet Management, som er en konsernfunksjon med blant annet ansvaret for utviklingen av innkjøp innen Cramo-konsernet.
De viktigste ansvarsområdene er:
- Drive og utvikle det strategiske innkjøpet innen gitte innkjøpskategorier
- Redusere innkjøpskostnadene for selskapet
- Øke kvaliteten og effektiviteten i selskapets innkjøpsprosesser fra leverandøravtaler, bestillinger til fakturering og betaling
De viktigste arbeidsoppgavene er:
- Utarbeide strategi og mål innen rammen for kategoriansvaret
- Kartlegge og analysere innkjøpsområdet innenfor rammen for kategoriansvaret
- Gjøre anskaffelser, forhandle og inngå avtaler med leverandører
- Vurdere og utvikle leverandører
- Utvikle samt implementere innkjøpsrutiner og prosesser
- Sikre etterlevelse av avtaler i organisasjonen
- Systematisere oppfølging av fakturaer mot leverandøravtaler
- Redusere antall leverandører
- Lære opp organisasjonen i bestillings- og innkjøpsrutiner
- Delta i konsernfelles innkjøpsprosjekter
Vi søker en person med følgende egenskaper og erfaringer:
- Kan identifisere deg med våre verdier: Troverdig, Kreativ og Forpliktende
- Analytisk og evne til å jobbe strukturert og prosess orientert
- Strategisk, men også interessert i å delta aktivt i den operative utviklingen
- Gode kommunikasjonsevner på tvers av alle funksjoner i selskapet og god til å bygge nettverk
- Erfaring med å jobbe i matrisefunksjon
- Vilje til å gjøre forbedringer gjennom teamarbeid
- Målstyrt og resultatorientert
- Behersker engelsk muntlig og skriftlig
- Akademisk bakgrunn
- Gode IT kunnskaper (Inngående fakturaflyt-systemer, Excel og Powerpoint)
- 2-5 års relevant erfaring. Fortrinnsvis fra strategisk innkjøpsarbeid
- Interessert i å arbeide med internasjonale leverandørkontakter og med andre markeder og funksjoner innen selskapet
Vi tilbyr jobb med mange utfordringer og stort utviklingspotensial i et av Europas ledende utleieforetak. Vi er en ung organisasjon som preges av åpenhet, vilje til forandring, god atmosfære og stort fokus på kunden. Noe reising må påregnes
Spørsmål om stillingen?
Bjørn Melheim
Økonomidirektør
Telefon 903 63 478