De ønsker velkommen til en mer kunnskapstung Campus Arena 2015. Fra venstre direktør Freddy Eriksen i Maxbo Proff, markedsdirektør Tina Karp og «messegeneral»/kategorisjef Rune Kjølberg.

Løvenskiold øker trykket på aktuell læring

Bransjegiganten Campus Arena, Løvenskiold Handels årlige fagmesse som arrangeres denne helgen, øker trykket på kompetansebygging og læring.

I samarbeid med selskapets leverandører samt interne og eksterne bidragsytere kan Løvenskiold Handel i år tilby 14 spennende bransje- og markedsrelevante seminarer.

– Stort skritt videre

– Campus Arena har gjennom en årrekke vært en innkjøpsmesse med fokus på leverandører, produkter og produktrelatert kompetanseoverføring. I år tar vi arrangementet et stort skritt videre i retning av økt kompetansebygging og læring. Vi introduserer Campus-tematikk overfor kjedene, proffkundene og leverandørene. Seminarene er utarbeidet for å gi våre medarbeidere både inspirasjon og økt kunnskap om aktuelle temaer, forteller markedsdirektør Tina Karp til Byggeindustrien.

Som eksempler på temaene nevner hun «Hvordan bli best på kampanjegjennomføring?», «Morgendagens detaljhandel», «Farger & trender 2016/2016» og «Miljø – kunden bryr seg, hva med deg?»

Lukket fagmesse

Campus Arena i regi av Løvenskiold handel som pågår denne helgen, er en årlig lukket fagmesse som arrangeres på Norges Varemesse på Lillestrøm. Den er rettet mot selskapets egne kjeder, Maxbo og Malia samt leverandører og inviterte proffkunder. Messen disponerer 10.000 kvadratmeter utstillingsareal, og gjennom tre effektive dager er daglig om lag 1.000 personer i aksjon.

Merverdi

– Ved å bake inn denne Campus-tematikken med seminarer tilbyr vi deltakerne læring på en litt annen måte enn ved tradisjonelt å gå rundt til de samme leverandørene som har stand i utstillingsområdet. Vi har jobbet hardt og tett med leverandørene for å få dem med på dette. Selv ønsker de også å levere fra seg kompetanse på en annen måte enn gjennom alene produktspesifikk informasjon, fremholder Karp som fortsetter:

– Vi legger terskelen litt høyere. Å tilføre litt overordnet kompetanse som eksempelvis hvordan bruke produktene, hvordan gjøre ting sikkert og hvordan jobbe med HMS. Med andre ord mer av det som ligger rundt produktene. Når vi først har de store leverandørene likevel inne, ønsker vi at de bidrar med mer enn det som føles trygt og godt som er å snakke om produktet sitt. På denne måten bidrar vi som byggevarehandel med en merverdi som bidrar til økt faglig trygghet for proffkunden i hverdagen, sier hun.

Maxbo Proff Fagtreff

I dag fredag 9. januar er viet proffkunder som deltar på sitt årlige Maxbo Proff Fagtreff som er innrettet mot kompetanseoppbygging og relasjonsbygging. Her får deltagerne nyttig informasjon og faglig oppdatering fra 45 av bransjens største proffrelaterte leverandører. Totalt er 1.100 proffkunder, proffselgere og leverandører i aktivitet denne dagen. Om kvelden er det festmiddag med underholdning med over 900 personer til bords.

– På denne dagen ønsker vi å få på plass det faglige samspillet mellom oss, leverandørene og proffkundene. Hensikten er å tilføre kompetanse som bidra til mer effektive og lønnsomme byggeprosesser i hverdagen, kommenterer direktør Freddy Eriksen i Maxbo Proff.

Miljø og dokumentasjon

Han henviser til et viktig tema som går på miljø og dokumentasjon.

– Vi må kunne hjelpe våre kunder med å få oversikt over alle myndighetskrav enten det går på TEK 10, hva som kommer i kommende TEK’er samt FDV-dokumentasjon. Dette er viktig ikke minst for små og mellomstore proffkunder, mens de store ofte håndterer dette selv. I et proffkundeperspektiv er det ikke produktene som sådan, men løsningene total sett vi nå er opptatt av. Her jobber vi tett med ByggDok som er et funksjonelt dokumentasjonsverktøy for utførende i byggenæringen. På denne måten bidrar vi til at våre proffkunder får en forenklet hverdag, fremholder Eriksen som også snakker om dette som en merverdi handelsleddet kan tilby.

– Også Malia har sitt eget kjedearrangement på Alnabru i dag, opplyser messegeneral Rune Kjølberg som til daglig er kategorisjef.

Forhandlerdager

Lørdag 10. og søndag 11. januar er oppmerksomheten rettet mot forhandlerne. Over 500 ledere og medarbeidere knyttet til Løvenskiold Handels kjedeaktiviteter Maxbo, Maxbo Stormarked, Maxbo Proff samt Malia møter 66 leverandører. Her får de presentert produktnytt, sesongnyheter og kampanjer. I tillegg får deltagerne muligheten til å velge mellom 14 ulike seminarer. Lørdag kveld er det igjen dekket til festmiddag med over 800 personer til bords.