Innkjøpsfaglig rådgiver

Statsbygg er Norges største eiendomsaktør i sivil sektor med en eiendomsportefølje på over 2,7 millioner kvadratmeter til en verdi av 32 milliarder kroner. Statsbygg har en omsetning på 3,6 milliarder kroner og investerer for 3 milliarder kroner i nye bygg.

Statsbygg har 860 ansatte, hovedkontor i Byporten i Oslo og fem regionkontorer. Statsbygg er byggherre for statlige byggeprosjekter, drifter og forvalter nasjonale eiendommer og driver steds- og byutvikling.

Statsbygg er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA), og har som mål å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Personer med innvandrerbakgrunn oppfordres spesielt til å søke stillingen. Vi vil tilrettelegge for kandidater med spesielle behov forutsatt at krav til kvalifikasjoner og egnethet er oppfylt.

FirmaStatsbygg hovedkontor
FylkeOslo
Søknadsfrist01.02.2015

Økonomi- og administrasjonsavdelingen har det overordnede ansvaret for økonomistyring, HR, IKT, innkjøp intern drift og service, regnskap og lønn. Avdelingen er inndelt i syv seksjoner. Med et årlig investeringsvolum på 3,5 mrd kroner og en omsetning på 4 mrd kroner settes det store krav til god økonomistyring og gode styringssystemer.

Vi søker nå etter en innkjøper til seksjon for avtaleoppfølging og innkjøp. Stillingen vil inngå i innkjøpsseksjonen som har ansvar for at Statsbygg foretar forretningsmessige gode innkjøp, har oversikt over avtaler og har en strategisk, utøvende og koordinerende rolle innenfor anskaffelser til eiendomsforvaltningen, IKT, administrasjon og drift, konsulenttjenester med mer.

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre anskaffelser i samarbeid med fagavdelingene
  • Lede og koordinere anskaffelsesprosesser
  • Løpende kontraktsoppfølging
  • Vedlikehold av inngåtte kontrakter i nytt innkjøpssystem
  • Innkjøpsfaglig rådgivning og internkontroll i innkjøpsprosessene
  • Analyser knyttet til innkjøpsområdet
  • Kurs og opplæringsvirksomhet

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, minimum 3 år, gjerne innen økonomi, jus, innkjøp, logistikk. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring fra innkjøp/anskaffelsesvirksomhet
  • Kjennskap til lov og forskrift om offentlige anskaffelser vektlegges
  • Kompetanse innenfor samfunnsansvar og miljøaspekt i anskaffelser er ønskelig

Utdanning

  • Høyskole / Universitet

Egenskaper

  • Stor gjennomføringsevne og evne til å jobbe systematisk
  • Resultatorientert med god forretningsforståelse
  • Høy serviceinnstilling og flink til å samarbeide med andre
  • Gode kommunikasjonsevner

Vi tilbyr

  • Bredt fagmiljø med høy kompetanse
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Sentral kontorplassering i Byporten i Oslo sentrum
  • Fleksibel arbeidstid
  • Støtteordninger for treningsaktiviteter og eget bedriftsidrettslag
  • Stillingen lønnes i Statens lønnsregulativ som rådgiver/seniorrådgiver i ltr. 60 - 76, for tiden kr. 509100 - kr 693 200, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes
  • Gjennom Statens pensjonskasse får du en av Norges beste pensjons- og forsikringsordninger samt tilbud om boliglån til gunstig rente

Søk stilling

Spørsmål om stillingen?

Bård Sandbæk

Avdelingsdirektør

Telefon

913 93 666


Vis flere stillinger: