Byggherrestøtte og musealkontakt

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeSør-Trøndelag
StedTrondheim
Søknadsfrist08.01.2015

Utlysing nr. 4-079-14

Statens vegvesen Sør-Trøndelag har et stort ansvar for å gjennomføre ulike prosjekter som bygges gjennom Miljøpakken. Vegavdelingen har en egen prosjektgruppe som bygger alle små og mellomstore prosjekter på riks og fylkesveger i Trondheim. Det er ledig en stilling i denne prosjektgruppen som byggherrestøtte. Stillingen er 100 % stilling, der 60 % er som byggherrestøtte i Miljøpakken og 40% som museal kontakt i Region midt. Kontorsted er ved Vegavdelingskontoret i Sør-Trøndelag, Trondheim. Noe reisevirksomhet i regionen må påregnes.

Hva skal du jobbe med?

Det er en administrativ stilling som skal bistå prosjektleder og byggeledere med dokumentasjon, prosjekt og økonomioppfølging og ulike andre administrative oppgaver etter behov. Denne delen av jobben vil utgjøre ca. 60% av arbeidsoppgavene. Til stillingen er det også lagt ansvar knyttet til det museale arbeidet i Region midt med vernede og fredete vegobjekter. Dette arbeidet omfatter utarbeiding av forvaltningsplaner, gjennomføre tiltak og ha kontakt med vernemyndighetene. I Miljøpakkeprosjektene som gjennomføres i Trondheim er det svært ofte også spørsmål om fredete objekter, arkeologiske utgravinger og håndtering av saker i forhold til vernemyndighetene. Vi har derfor valgt å legge disse oppgavene til samme stilling.

Hvem er du?

Det kreves utdannelse på minimum 3 år fra høyskole/universitet innen musealt arbeid, historie, og/eller arkeologi. Det kreves i tillegg erfaring fra musealt arbeid og med ulikt administrativt arbeid, økonomioppfølging og saksbehandling. Stillingen forutsetter god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Vedkommende må være innstilt på å lære nye systemer, være fleksibel for ulike arbeidsoppgaver og ha evne til å planlegge egen tid slik at det blir en god balanse mellom de ulike oppgavene. Vi ser etter en person med interesse for vegrelaterte oppgaver. Det kreves førerkort for klasse B.

Videre er det ønskelig at du:

  • Har gode datakunnskaper
  • Er strukturert og systematisk
  • Kan både samarbeide og jobbe selvstendig

Annet:

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Fra lønnen trekkes 2 % pensjonsinnskudd til Statens pensjonskasse. Videre kan vi tilby gunstige arbeidstidsordninger, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt gode muligheter for etter- og videreutdanning. Stillingen inngår i et godt og etablert faglig miljø, og vi kan tilby interessante og utfordrende arbeidsoppgaver.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til seksjonsleder Terje Fiksdal.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Søknad med CV sendes elektronisk. Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med ved et eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten kan bli offentliggjort, selv om du har bedt om unntak fra denne, jf.Offl. § 25. Du vil i såfall bli varslet.

Søk stillingen her

Kontaktpersoner:

Terje Fiksdal

mob: +47 99523966


Vis flere stillinger: