Vil du jobbe med erstatningskrav i Statens vegvesen?

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region øst
FylkeOslo
Søknadsfrist04.01.2015

Juridisk seksjon har 30 medarbeidere på regionvegkontoret i Lillehammer, på Hamar, Lillestrøm og i Oslo som støtter hele regionen med juridisk rådgivning og saksbehandling innenfor det brede spekter av etatens ansvarsområder.

Stillingen inngår i et nettverk på tvers av Region øst, hvor man har selvstendige oppgaver i et kompetent miljø, der humor og engasjement verdsettes høyt.

Stillingen er fast med kontorsted Oslo.

Arbeidsoppgaver:

I stillingen vil du få ansvar for behandlingen av Vegvesenets erstatningskrav ved skade på våre veiinstallasjoner, både med kjent og ukjent skadevolder.

Arbeidet innebærer innhenting og vurdering av dokumentasjon som du mottar fra våre driftsenheter. Her vil du samarbeide tett med ansvarlig byggeleder for å sikre tilstrekkelig dokumentasjon for å få dekket våre krav. Videre vil du sørge for at vi får dekket våre krav igjennom oversendelse til ansvarlig forsikringsselskap. Du vil her fungere som et bindeledd mellom byggeleder/entreprenør og forsikringsselskap. Du vil også delta i fagnettverksmøter med saksbehandlere fra hele regionen. Andre administrative oppgaver kan bli aktuelle.

For å lykkes må du:

være selvstendig og strukturert

være proaktiv og ta initiativ innen eget fagområde

ha evne til effektiv kommunikasjon og konstruktivt samarbeid

ha godt humør og ønske om å bidra positivt i det sosiale miljøet

Kvalifikasjoner:

Vi ønsker at du har relevant utdanning på høyskolenivå, men solid erfaring fra aktuelle fagområder kan kompensere for utdanningskravet. Vi ønsker også at du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Solid erfaring med bruk av IKT-verktøy vil være en fordel.

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som deler kunnskap og som jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer. Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også goder som introduksjonsprogram og fadderordning, pensjonsordning og mulighet for lån i Statens Pensjonskasse og mulighet for faglig påfyll.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Stillingen lønnes i henhold til etatens lønnspolitikk, avhengig av utdanning og praksis. Det trekkes 2 % til Statens pensjonskasse.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Søknad med CV sendes elektronisk. Vitnemål og attester tas med ved et eventuelt intervju.

Søk her

Kontaktperson:Sigrid Bergseng

tlf: +47 61271178

mob: +47 97088573

Vis flere stillinger: