Firma | IKEA AS Norge |
Fylke | Akershus |
Sted | Asker |
Søknadsfrist | 12.12.2014 |
Construction Project Manager leder alle byggrelaterte aspekter ved spesifikke byggeprosjekter fra begynnelse til slutt. Construction Project Manager bidrar med teknisk og kostnadsrelatert rådgivning til IKEAs interne partnere i fasen med prosjektutvikling og konseptuell design. Andre direkte ansvarsområder omfatter innhenting av offentlige tillatelser samt alle fysiske og kostnadsmessige aspekter ved de detaljerte design- og byggefasene i prosjektene. Construction Project Manager leder dessuten samarbeidet overfor Retail og Property internt, og overfor myndigheter, konsulenter, leverandører og entreprenører eksternt. Construction Project Manager er IKEAs prosjektrepresentant i alle saker overfor eksterne motparter.
ARBEIDSOPPGAVER
Oppgavene dine omfatter:
• ett eller flere byggeprosjekter
• å gi støtte rundt tekniske og byggfaglige spørsmål i prosjektutviklingsfasen
• å utarbeide og følge opp budsjettoverslag og tidsplaner for prosjekter med tanke på godkjenning av investeringer
• å sørge for at detaljerte byggtekniske og tekniske tegninger i prosjekter er i henhold til IKEAs standarder, håndbøker og retningslinjer
• å administrere og hente inn nødvendige tillatelser for å sette i gang byggearbeidene
• å lede anskaffelses- og kontraktsprosesser overfor eksterne konsulenter, leverandører og entreprenører i henhold til IKEAs etablerte rutiner
• å koordinere samarbeidet med alle eksterne og interne motparter for å sikre at byggeprosjektene gjennomføres på tilfredsstillende vis vedrørende krav til sikkerhet, kvalitet, tidsbruk og budsjett.
• å ha detaljert kontroll over alle aspekter knyttet til prosjektenes byggekostnader ved å bruke IKEAs standard IT-verktøyer for kostnadsstyring, til å få nøyaktig oversikt over prosjektets totale kostnadsbilde, relatere faktiske og anslåtte kostnader til budsjettet og registrere autoriserte utbetalinger
• å sikre tilfredsstillende overlevering av ferdigstilte områder for utbygging av varehus i henhold til avtalt tidsplan
• å sikre tilfredsstillende idriftsettelse, testing og opplæring i forbindelse med tekniske systemer og byggesystemer, og tilfredsstillende overlevering av slike systemer med all nødvendig dokumentasjon til eiendomsforvaltningsavdelingen
DIN PROFIL
Din kunnskap, dine ferdigheter og erfaringer omfatter:
• Utdannelse i byggeteknikk eller annen høyere utdannelse innenfor et beslektet fagfelt. Dokumentert erfaring innenfor prosjektledelse foretrekkes.
• Kunnskap om det lokale bygg- og anleggsmarkedet.
• Erfaring fra rådgivning og/eller entreprenørvirksomhet.
• Erfaring fra anskaffelser og kontraktsforhold.
• Tekniske og konstruksjonsmessige forhold – føle seg trygg nok til å utfordre designerne.
• Kostnadsstyring.
• Tidsplanlegging.
• Kvalitet på design og håndverk.
• Interesse for forretningsdrift.
• Innovasjonskraft og en åpen holdning til nye løsninger, i tråd med IKEAs forretningsidé.
• Ledelse av både virksomhet og kolleger.
• Dokumenterte resultater innenfor gitte rammer.
• Gode analytiske evner.
• God evne til å fatte beslutninger.
• Gode kommunikasjonsevner.
• God evne til å planlegge og organisere.
• Kostnadsbevissthet.
Å VOKSE I FELLESSKAP
IKEA tilbyr et spennende og selvstendig arbeidsmiljø i et globalt selskap. Siden vi er ledende på hjeminnredning, kan vi tilby deg enestående muligheter til å vokse og utvikle deg sammen med oss. Vi tilbyr markedsbasert lønn.
For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Søren Jonsson, Construction Manager, på telefon +47 970 70 686.
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter IKEA AS Norge, Asker
- Fylke Akershus