Construction Project Manager

FirmaIKEA AS Norge
FylkeAkershus
StedAsker
Søknadsfrist12.12.2014

Construction Project Manager leder alle byggrelaterte aspekter ved spesifikke byggeprosjekter fra begynnelse til slutt. Construction Project Manager bidrar med teknisk og kostnadsrelatert rådgivning til IKEAs interne partnere i fasen med prosjektutvikling og konseptuell design. Andre direkte ansvarsområder omfatter innhenting av offentlige tillatelser samt alle fysiske og kostnadsmessige aspekter ved de detaljerte design- og byggefasene i prosjektene. Construction Project Manager leder dessuten samarbeidet overfor Retail og Property internt, og overfor myndigheter, konsulenter, leverandører og entreprenører eksternt. Construction Project Manager er IKEAs prosjektrepresentant i alle saker overfor eksterne motparter.

ARBEIDSOPPGAVER

Oppgavene dine omfatter:

• ett eller flere byggeprosjekter

• å gi støtte rundt tekniske og byggfaglige spørsmål i prosjektutviklingsfasen

• å utarbeide og følge opp budsjettoverslag og tidsplaner for prosjekter med tanke på godkjenning av investeringer

• å sørge for at detaljerte byggtekniske og tekniske tegninger i prosjekter er i henhold til IKEAs standarder, håndbøker og retningslinjer

• å administrere og hente inn nødvendige tillatelser for å sette i gang byggearbeidene

• å lede anskaffelses- og kontraktsprosesser overfor eksterne konsulenter, leverandører og entreprenører i henhold til IKEAs etablerte rutiner

• å koordinere samarbeidet med alle eksterne og interne motparter for å sikre at byggeprosjektene gjennomføres på tilfredsstillende vis vedrørende krav til sikkerhet, kvalitet, tidsbruk og budsjett.

• å ha detaljert kontroll over alle aspekter knyttet til prosjektenes byggekostnader ved å bruke IKEAs standard IT-verktøyer for kostnadsstyring, til å få nøyaktig oversikt over prosjektets totale kostnadsbilde, relatere faktiske og anslåtte kostnader til budsjettet og registrere autoriserte utbetalinger

• å sikre tilfredsstillende overlevering av ferdigstilte områder for utbygging av varehus i henhold til avtalt tidsplan

• å sikre tilfredsstillende idriftsettelse, testing og opplæring i forbindelse med tekniske systemer og byggesystemer, og tilfredsstillende overlevering av slike systemer med all nødvendig dokumentasjon til eiendomsforvaltningsavdelingen

DIN PROFIL

Din kunnskap, dine ferdigheter og erfaringer omfatter:

• Utdannelse i byggeteknikk eller annen høyere utdannelse innenfor et beslektet fagfelt. Dokumentert erfaring innenfor prosjektledelse foretrekkes.

• Kunnskap om det lokale bygg- og anleggsmarkedet.

• Erfaring fra rådgivning og/eller entreprenørvirksomhet.

• Erfaring fra anskaffelser og kontraktsforhold.

• Tekniske og konstruksjonsmessige forhold – føle seg trygg nok til å utfordre designerne.

• Kostnadsstyring.

• Tidsplanlegging.

• Kvalitet på design og håndverk.

• Interesse for forretningsdrift.

• Innovasjonskraft og en åpen holdning til nye løsninger, i tråd med IKEAs forretningsidé.

• Ledelse av både virksomhet og kolleger.

• Dokumenterte resultater innenfor gitte rammer.

• Gode analytiske evner.

• God evne til å fatte beslutninger.

• Gode kommunikasjonsevner.

• God evne til å planlegge og organisere.

• Kostnadsbevissthet.

Å VOKSE I FELLESSKAP

IKEA tilbyr et spennende og selvstendig arbeidsmiljø i et globalt selskap. Siden vi er ledende på hjeminnredning, kan vi tilby deg enestående muligheter til å vokse og utvikle deg sammen med oss. Vi tilbyr markedsbasert lønn.

Søk jobben her

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Søren Jonsson, Construction Manager, på telefon +47 970 70 686.

Vis flere stillinger: