Seksjonsleder eiendomsseksjonen

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeMøre og Romsdal
StedMolde
Søknadsfrist30.11.2014

I Statens vegvesen Region midt er det ledig fast stilling som seksjonsleder for eiendomsseksjonen. Kontorsted er Molde. Seksjonen har i overkant av 30 medarbeidere, lokalisert i Steinkjer, Trondheim, Molde og Ålesund. Seksjonen ledes av to sidestilte seksjonsledere. Den andre seksjonslederen sitter i Steinkjer. Seksjonslederne har en geografisk innedeling av personalansvaret. Eiendomsseksjonen er en del av ressursavdelingen. Arbeids- og ansvarsdeling avklares gjennom dialog med avdelingsdirektøren, som begge seksjonslederne rapporterer til. Stillingen medfører noe reisevirksomhet.

Eiendomsseksjonens oppgaver

Seksjonen har ansvar for erverv av grunn og rettigheter for bygging og drift av riks- og fylkesvegnettet i hele regionen. Dette inkluderer å fremforhandle avtaler med berørte grunneiere, oppmåling av eiendoms- og rettighetsgrenser, spesialmålinger samt utbetaling av grunnerstatning. Seksjonen har også ansvar for forvaltning av vegnettet som eies og forvaltes av etaten.

Medarbeidernes kompetanse utnyttes i hele regionen. Seksjonen har utstrakt samarbeid med interne og eksterne aktører, slik som kommuner, fylkeskommuner, fylkesmennenes ulike fagavdelinger og eksterne konsulentfirma.

Hva skal du jobbe med?

Som seksjonsleder har du faglig ansvar, budsjettansvar og personalansvar for seksjonen. Du vil utøve rollen i nært samarbeid med den sidestilte seksjonslederen i Steinkjer. Du inngår i ressursavdelingens ledergruppe, og har således et medansvar for videreutviklingen av ressursavdelingens kompetanse og bemanning samt etterlevelse av etatens og avdelingens strategier og verdier. En viktig oppgave for deg vil være å følge opp den enkelte medarbeider.

Hvem er du?

Vi krever utdanning fra universitet eller høgskole, minimum treårig bachelorgrad med relevante fagkombinasjoner. Det er en fordel at du har utdanning og erfaring fra grunnerverv. Manglende grunnervervsutdanning kan vurderes erstattet av jordskiftefag, eiendomsfag, planleggingsfag, landbruksfag, økonomiske eller juridiske fag. Det er ønskelig at du har ledererfaring, og du bør ha gode kunnskaper om rettsprosesser og prosjektstyring. Du må ha førerkort klasse B.

Personlig egnethet vektlegges. Vi vil blant annet at du:

  • Har gode samarbeidsegenskaper.
  • Er en motivator som ser og bruker hver enkelt medarbeiders kompetanse.
  • Er i stand til å omsette strategier og mål til handling.
  • Har meget gode muntlige og skriftlige formuleringsevner.

Hva kan vi tilby?

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Vi kan ellers blant annet tilby gunstige arbeidstidsordninger, gode pensjons- og forsikringsordninger og gode muligheter for etter- og videreutdanning.

Annet

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad reflektere mangfoldet i befolkningen. Vi ønsker medarbeidere av begge kjønn, fra alle aldersgrupper og fra ulike etniske grupper og nasjonaliteter. Vi arbeider aktivt med å rekruttere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Dersom du har hele eller deler av utdanningen din utenfor Norge, må den være godkjent av NOKUT.

Søknad med CV sendes elektronisk. Vi setter pris på om du kan laste opp dine vitnemål. Søk via denne siden

Originale vitnemål og attester, samt bekreftede kopier, medbringes til et eventuelt intervju.

Spørsmål om stillingen?

Ole Syltebø

Telefon

71 27 42 17


Vis flere stillinger: