Byggherrerådgiver i Region nord - Tromsø eller Bodø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeFlere fylker
StedTromsø / Bodø
Søknadsfrist30.11.2014

Byggherrefunksjonen i Statens vegvesen utøves ved prosjektadministrasjon og anskaffelse av tjenester og entrepriser. Dette omfatter prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av infrastruktur med vekt på veger, bruer, tunneler og tilhørende tekniske installasjoner.

Effektivitet, kvalitet og forutsigbarhet i byggherrevirksomheten forutsetter at styrings- og støttesystemer utvikles og implementeres. For å bidra til dette i fylkene Nordland, Troms og Finnmark, skal Veg- og transportavdelingen i regionen styrkes med en ny rådgiver som vil ha arbeidssted Tromsø eller Bodø.

Den som tilsettes vil inngå i et regionalt rådgivermiljø med forankring innen investeringer, drift og vedlikehold. I dette inngår bl.a. byggherre-HMS, samhandling, prosjektadministrasjon, konkurransegrunnlag, vedlikeholdsplaner, kostnadsberegninger og kvalitetsstyring.

Arbeidsoppgaver vil ligge innenfor flere av følgende felt:

  • Usikkerhetsstyring og risikovurdering i prosjekter
  • Deltakelse og ledelse innen kostnadsberegninger
  • Samhandlingsprosesser i kontraktsforhold
  • Implementering og bruk av kvalitetssystemet
  • Ledelse av prosjekter i resultatavtaler
  • Analyser, utredninger og internrevisjon

Krav og forventninger til den som skal fylle stillingen:

Det er ønskelig med utdanning på universitetsnivå, minimum 3-årig ingeniørhøgskole, med faglig forankring innen tyngre infrastruktur. Her vil også utdanning i kvalitetsledelse, kvalitetsrevisjon eller tilsvarende vektlegges.

Det kreves relevant praksis innenfor forprosjektering, prosjektering eller utbygging av tyngre infrastruktur. Aktuell erfaring med offentlige anskaffelser, utvikling av kontrakter eller oppfølging av entrepriser vil være positivt.

Erfaring fra prosjektarbeid er en forutsetning, men også erfaring fra opplæring, formidling, revisjon eller kvalitetsledelse vil vektlegges.

God, skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk er en forutsetning. Det samme gjelder generelt gode IT-ferdigheter.

Vi tilbyr også disse godene:

  • Introduksjonsprogram og fadderordning
  • Egne lederutviklingsprogram (for lederstillinger)
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • Pensjonsordning og mulighet for boliglån I Statens pensjonskasse
  • Etatsskoler og gode muligheter for faglig og personlig påfyll

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk. For stillingene gjelder en prøvetid på 6 måneder.

Flere opplysninger om stillingen kan fås hos seksjonsleder Frode Rinnan, tlf. 941 48 035, eller e-post: frode.rinnan@vegvesen.no

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert, til å søke jobb hos oss ? uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Attester og vitnemål vil vi etterspørre senere i forbindelse med et eventuelt intervju.

Søk stillingen her