KAM/Kjedesalgssjef

Swedoor/JELD-WEN er blant Europas ledende innen produksjon og markedsføring av dører, vinduer og andre byggrelaterte produkter. Konsernet har salgsenheter i mer enn 15 europeiske land, samt produksjonsenheter i 12 europeiske land, hvor mer enn 6.000 dedikerte medarbeidere arbeider for å realisere en vekststrategi, som blant annet innebærer å bli den best kjente merkevaren i bransjen.

JELD-WEN Norge AS er en totalleverandør av kvalitetsdører til byggebransjen i Norge. Produktprogrammet omfatter innerdører, ytterdører, klassifiserte dører, passivhus-dører, ståldører samt spesialdører. Produktene markedsføres under varemerket Swedoor JW. Det er i dag over 60 ansatte ved avdelingene i Oslo og Trondheim. Les mer på www.swedoor.no


FirmaSwedoor / Jeld-Wen Norge
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

KAM/Kjedesalgssjef

Kategoriutvikling hos Norges markedsledende aktør

Swedoor JW er markedsleder innen dører i Norge. Gjennom målrettet og systematisk innsats har bedriften opparbeidet seg et omdømme som et selskap og en merkevare som kundene kan stole på – både med hensyn til produktene og tjenestene som tilbys. Swedoor JW vinner nye markedsandeler og øker omsetningen gjennom et bredt produktsortiment, fokus på kvalitet og bærekraftighet, aktiv tilgang til markedet og god kundeservice. For å sikre oppnåelsen av strategiske mål og videre vekst, styrkes nå organisasjonen med flere nye medarbeidere. Til den nyopprettede stillingen som KAM/Kjedesalgssjef, søker vi nå en analytisk og forretningsorientert Key Account Manager med god kjennskap til varehandel og salg av merkevarer.

Pådriver i prosjekter, kampanjer og markedsaktiviteter

Som KAM/Kjedesalgssjef får du en sentral og utfordrende stilling med en bred kontaktflate både hos kjedene og internt. I tett samarbeid med markedssjef og operativ salgssjef, vil du være med å skape økt lønnsomhet for både bedriften og kunden gjennom utvikling og implementering av selskapets strategier.

Du får ansvaret for å delta i planlegging, analyse og gjennomføring av kjedeforhandlinger, kampanjer, kategoriprosjekter og markedsaktiviteter. Ditt ansvarsområde omfatter å jobbe aktivt for å øke merkekjennskapen i Norge, medvirke aktivt til lønnsom produktutvikling, sikre at det inngås avtaler som er til beste for bedriften på kort og lang sikt og sørge for at potensialet som ligger i inngåtte avtaler utnyttes.

I det daglige vil du fungere som bindeleddet mellom selgere og kjedekontor. Du har en utadvendt og kommuniserende rolle med tett og løpende dialog med distriktssjefer og konsulenter internt og en aktiv og løpende kontakt med kjedekontorene eksternt. Samtidig har du ansvaret for løpende evaluering, rapportering, dokumentasjon og analyser. Du refererer direkte til markedssjef/daglig leder i Norge. Arbeidsplassen er ved selskapets kontor på Bryn i Oslo, og du skal forvente om lag 50 årlige reisedager.

Troverdig og tillitsskapende relasjonsbygger

Du har sannsynligvis en høyere utdanning innen økonomi og markedsføring og noen års erfaring med varehandel og salg av merkevarer. Bransjebakgrunn er ikke avgjørende, men vi forutsetter at du har relevant erfaring innen salg, markedsføring og kategoriutvikling fra en bransje med merkevarekompetanse og kjedefokus. Du er forhandlingsvant og tydelig og korrekt i muntlig og skriftlig kommunikasjon.

Som person er du kjennetegnet ved din analytiske evne og strukturerte arbeidsform, kombinert med en naturlig forretningssans og evnen til å tenke nytt. Du har gode datakunnskaper og en god tallforståelse, men dine omgivelser kjenner deg vel så mye for dine evner til å bygge varige relasjoner og for din evne til å koordinere tiltak og prosjekter. Du er målrettet, men også veloverveid i dine beslutninger, og setter en ære i å gjennomføre de prosjektene du har startet på med høyeste kvalitet.

Vi tilbyr

Vi tilbyr en sentral og spennende stilling i et konsern, som med aktiviteter på fire kontinenter er verdens største innen sitt område, og som også er markedsleder i Norge. Vi tilbyr videre:

  • Ansettelse i en bedrift med solid og vedvarende vekst, som er opptatt av – og satser stort på produkt-, markeds- og kompetanseutvikling
  • Fleksibel arbeidstid, høy selvstendighet og stor innflytelse på egen arbeidsdag og resultater
  • En nyopprettet stilling i et selskap som tør å tenke nytt, hvor du får jobbe med en viktig kategori som kommer høyt opp i byggevarekjedenes kampanjer, og som har et stort uutnyttet potensial i markedet

Søknad og spørsmål

HR- og rekrutteringsvirksomheten Comentor håndterer rekrutteringsprosessen på vegne av JELD-WEN Norge. Vi ser frem til å motta din søknad og CV via www.comentor.dk/stillinger

Har du spørsmål til ovenstående, er du velkommen til å kontakte Tomas Arnesen i Comentor på tlf. +45 28 99 84 02.

Vis flere stillinger: