Innkjøper markedsområde Hålogaland - Forsvarsbygg utleie

Den beste arbeidsplassen er den som fungerer som en videreutdanning. Slik tenker vi, og det tror vi du gjør også. I Forsvarsbygg bruker vi mye ressurser på å utvikle våre medarbeidere og ledere. Det er nødvendig for å beholde de beste, og det er nødvendig for å plassere oss der vi ønsker å være, som ledende i vår bransje.

Forsvarsbygg er Norges største offentlige eiendomsaktør, og forsvarssektorens egen eiendomsekspert. Ingen kan mer enn oss om Forsvarets særskilte behov. Vi bygger og tar hånd om mange av landets mest særegne og krevende bygg, vi er hjem for menige og befal, og vi bidrar til trivsel på tusenvis av arbeidsplasser.

FirmaForsvarsbygg Utleie
FylkeNordland
StedBodø, evt Andøy eller Harstad
Søknadsfrist05.10.2014

Vår innkjøper har tiltrådt ny stilling i Forsvarsbygg.

Markedsområde Hålogaland søker derfor ny medarbeider til utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.

Stillingen er lokalisert til Bodø, Harstad eller Andøy og rapporterer til stabsleder.

Forsvarsbygg har som målsetting at vårt arbeidsmiljø skal preges av tverrfaglighet, mangfold og likestilling. Vi ønsker derfor en virksomhet hvor ansattes alder, kjønn og etnisitet er balansert. Vi ønsker å knytte til oss nye medarbeidere som kan påvirke bedriftskulturen positivt gjennom sin personlige og faglige kompetanse.

Les mer om Forsvarsbygg på www.forsvarsbygg.no og på våre karrieresider www.forsvarsbygg.no/jobb.

Arbeidsoppgaver

  • holde oversikt over og etablere innkjøpsplaner for markedsområdet
  • etablere lokale innkjøpavtaler for kjøp av varer og tjenester ihht LOA der det ikke finnes sentrale avtaler
  • kvalitetssikre, støtte og koordinere lokale avtale- og anbudsprosesser innen markedsområdet
  • følge opp alle lokale og sentrale innkjøpsavtaler
  • veiledning av bestillinger på etablerte ramme- og lokale avtaler
  • foreta direkte anskaffelser til markedsområdet
  • delta i tverrfaglige anskaffelsesteam og/eller finne aktuelle representanter ihht fagområde
  • rapportere økonomisk utvikling av avtalenes målsettinger
  • forestå, planlegge og ivareta løpende lokal kunde- og leverandørkontakt
  • inneha kunnskap om og følge med utviklingen av markedet innen fagområdet
  • veilede, lære opp og bistå alle som er involvert i innkjøpsprosessen
  • overvåke og utvikle det lokale leverandørmarkedet
  • medvirke til standardisering innen området varer og tjenester
  • være kontaktpunkt mot eiendomstjenester vedrørende innkjøp
  • gjennomføre risikovurdering og internkontroll mot alle innkjøpsprosesser
  • påse at all dokumentasjon innen området er sporbar og under arkivkontroll

Kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på universitets- eller høgskolenivå
  • erfaring fra tilsvarende virksomhetsområder
  • lang relevant praksis kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Ønskelige kvalifikasjoner:
  • erfaring med offentlig innkjøp og forhandlinger
  • dokumenterte resultater, erfaring innen innkjøpsfagfeltet
  • dokumenterte gode IT- kunnskaper
  • erfaring fra e- handel
  • Det kreves sikkerhetsklarering

Utdanningsnivå

  • Høyskole/universitet

Personlige egenskaper

  • serviceinnstilt
  • utadvendt
  • selvstendig
  • ansvarsbevisst
  • strukturert
  • gode samarbeidsevner
  • god skriftlig uttrykksform

Språk

  • Norsk

Vi tilbyr

  • lønn som seniorkonsulent (kode 1363) iht Statens lønnsregulativ
  • fleksibel arbeidstid
  • utfordrende jobb i en dynamisk virksomhet
  • medlemskap i Statens pensjonskasse
  • gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • bedriftshelsetjeneste
  • gode velferdsordninger

Søk stillingen her

Kontaktinfo: Martin Fagermo - Stabsleder - (+47) 41 57 54 13