Vi trenger landmålere!

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeSør-Trøndelag
StedTrondheim
Søknadsfrist03.09.2014

Når et nytt veganlegg skal bygges er det mange brikker som må falle på plass. En av disse er å forestå oppmåling av det nye veganlegget og avholde oppmålingsforretninger med berørte grunneier. Vi vil gjerne ha hjelp av deg til dette! Arbeidet er utfordrende og variert. Hos oss blir du en del av et kompetent miljø som vil gi deg gode muligheter for faglig utvikling.

Eiendomsseksjon består av ca. 30 medarbeidere, hvorav 8 landmålere, fordelt på kontorstedene Molde, Ålesund, Steinkjer og Trondheim. Til vårt kontorsted i Trondheim har vi nå to ledige stillinger som landmåler.

Hva skal du jobbe med?

Som landmåler hos oss vil jobben din bestå av blant annet klarlegging av eiendomsforhold, merking og måling av veggrenser, bestyre og/eller være etatens representant i oppmålingsforretninger. Du må også kunne ivareta andre landmålingsoppdrag, så som for eksempel terrengmodeller, kontrollmålinger og stikking av vei. Oppgavene utføres både med egne ressurser og innleide konsulenter. Oppgavene er selvstendige, men medfører også tverrfaglig samarbeid.

Hvem er du?

Det kreves utdannelse fra høgskole, min. 3 år, med aktuell fagkrets. For kandidater med relevant erfaring og gode personlige forutsetninger, kan kravet til formell utdanning fravikes. Nyutdannede oppfordres til å søke.

Det kreves førerkort for personbil.

Erfaring fra arbeid med oppmålingsforretninger og matrikkel samt bruk av dataverktøy som GisLine vil bli tillagt vekt. Kjennskap om eiendomsforvaltning, GIS, gode IT-kunnskaper og interesse for arbeidsledelse og anskaffelse/styring av innleide landmålerressurser er også en fordel.

Vi søker en person som er selvstendig, utadvendt og samarbeidsorientert, som bl.a. bidrar til å ivareta etatens store kontaktflate mot private grunneiere på en god måte og til at seksjonens felles mål nås.

Hva kan vi tilby?

Vi ønsker en arbeidsplass preget av humør og omsorg. Du kan alltid få faglig veiledning og støtte av kolleger og leder, og du blir ivaretatt gjennom et ryddig og solid regelverk. Vi vil du skal kunne kombinere jobb og fritid på en god måte, og vi mener vi er flinke til å tilpasse for deg i den livssituasjonen du er i.

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Fra lønnen trekkes 2 % pensjonstilskudd til Statens pensjonskasse. Videre kan vi tilby gunstige arbeidstidsordninger, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt mulighet for etter- og videreutdanning.

Annet:

Statens vegvesen er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming og geografisk- eller etnisk bakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Nærmere opplysninger om stillingen gis av seksjonssjef Sonja Hollås tlf. 74122630/ 90501144.

Søknad med CV sendes elektronisk, søk her 

Vi setter pris på om du har anledning til å laste opp dine vitnemål. Hvis du ikke har denne muligheten, ber vi om at du tar med bekreftede kopier av vitnemål og attester ved et eventuelt intervju.

Vis flere stillinger: