Bygg- og kontraktsforvalter - Bymiljøetaten

Bymiljøetaten er en ung etat med cirka 700 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning og utvikling av kommunale byrom i Oslo. Våre ansvarsområder spenner fra veier og gater til torg og møteplasser, fra kommunale skoger til øyene i indre Oslofjord, fra parker og friområder til kommunale idretts- og friluftsanlegg. Vårt mål er å gjøre byen trygg, vakker, miljøvennlig og sporty. Vi skal skape resultater som er kostnadsmessig optimale, som gjør medarbeiderne stolte og som overrasker og begeistrer Oslos befolkning.

Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

FirmaOslo kommune, Bymiljøetaten
FylkeOslo
Søknadsfrist01.09.2014

Skog og landskapsavdelingen har forvaltnings- og driftsansvaret for kommunens skoger og for øyene i Oslofjorden. Avdelingen har 4 seksjoner, Nordmarka, Østmarka, Jordbruk og kulturlandskap og Skog og eiendom.

Stillingen som bygg- og kontraktsforvalter er tilknyttet Skog og eiendomsseksjonen. Seksjonen har blant annet ansvar for forvaltning av kommunens bygninger i marka og på øyene i Oslofjorden som utgjør 500 bygg og ca.

40 000 m². I tillegg har seksjonen forvaltningen av 10 tilfluktsrom.

Seksjonen har 7 ansatte med bred kompetanse og erfaring innen forvaltning av offentlig eiendom.

Arbeidsoppgaver
  • Forvaltning av etatens boliger, hytter og driftsbygninger i Marka og på øyene i Oslofjorden
  • Forvaltning av 10 tilfluktsrom
  • Ajourholde og kvaltetssikre etatens system for kontraktsforvaltning
  • Ansvar for internkontrollsystemer knyttet til bygningsmassen: brann, særskilte brannobjekter, drikkevann, renseanlegg m.fl.
  • Utarbeide årsplan for drift, vedlikehold og rehabiliteringsoppgaver
  • Bestille nødvendige varer og tjenester, både fra interne og eksterne leverandører
  • Budsjettarbeid, økonomioppfølging og rapportering
  • Planlegging og gjennomføring av utviklingsprosjekter
  • Saksbehandling overfor kommunale etater, offentlige tilsyn
  • Samarbeid med, og oppfølging av leietakere
  • Løpende oppgaver etter avdelingens/seksjonens behov.
Kvalifikasjoner
  • Universitets- eller høyskoleutdanning på minimum bachelornivå i fagkrets knyttet til bygg, offentlig forvaltning eller økonomi
  • God og allsidig praksis fra bygningsforvaltning
  • Erfaring fra kontraktsforvalting
  • Erfaring fra økonomiarbeid
  • Kjennskap til offentlig forvaltning
  • Kjennskap til takst og vedlikeholdsvurdering av bygninger.
  • Kjennskap til Plan- og bygningsloven.
  • God IT-kompetanse
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Førerkort klasse B

Utdanningsnivå

  • Høyskole/Universitet/Diplom/BachelorgradCand.Mag.
Personlige egenskaper
  • God samarbeidsevne og serviceinnstilling
  • Ryddig, systematisk og fleksibel
  • Kunne arbeide selvstendig
  • Personlig egnethet for stillingen vektlegges
Vi tilbyr
  • Et godt arbeidsmiljø med gode faglige utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Gode låneordninger i Oslo Pensjonsforsikring (www.opf.no)
  • Spesialkonsulent: ltr 36-38 (kr 459 800- kr 476 400) avhengig av kompetanse og erfaring.

Søk stillingen her

Kontaktinfo:

Jon Karl Christiansen - Avdelingssjef - 93451321

Trond Enkerud - Seksjonssjef - 97629148

Vis flere stillinger: