Tunnelforvalter - Finnmark

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeFinnmark
StedAlta / Vadsø
Søknadsfrist14.09.2014

Statens vegvesen har økt oppdragsmengde innen vegbygging. En viktig del av dette er å påse at planlegging, prosjektering, bygging samt driftsoppfølging av tunneler skjer etter gjeldende krav. Stillingen er organisert i vegavdeling Finnmark, plan- og forvaltningsseksjonen. Seksjonen har i dag 11 ansatte. Kontorsted vil primært være Alta, men Vadsø kan også vurderes.

Oppgaver:

  • Sørge for at tunneler tilfredsstiller kravene i håndbøker og forskrifter
  • Innhente sikkerhetsgodkjenning av installasjoner, sikkerhetsutstyr og sikkerhetsdokumentasjon av tunneler
  • Gjennomføre nødvendig opplæring, trening og øvelser av entreprenører og innsatsmannskap ved hendelser
  • Oppfølging av beredskaps- og innsatsplaner for tekniske hendelser der trafikanter er involvert
  • Utarbeide og følge opp nødvendig dokumentasjon
  • Andre prosjekt- og forvaltningsoppgaver må påregnes

Kvalifikasjonskrav:

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, min. 3 år, helst innen tunnelfaget, gjerne med elektro bakgrunn
  • Det er en fordel med god kunnskap om forskrifter og regelverk, samt en viss kompetanse innen automasjon og kommunikasjonssystemer.
  • Den som tilsettes må være villig til gjennomføre intern opplæring eks. Tunnelskolen
  • Førerkort kl. B.

For søkere med sterk og allsidig praksis fra relevant fagområde kan kravet til utdanning fravikes.

Vi vektlegger:

  • Gode samarbeidsevner, men også evne til å arbeide selvstendig.
  • Vilje til å jobbe utadrettet mot samarbeidspartnere, gode kommunikasjonsevner.
  • Evner til å oppnå resultater og holde framdrift
  • Evne til å styre, koordinere og samordne ulike bidrag i planprosjektet
  • Gode ferdigheter i bruk av IT-verktøy
  • Behersker norsk muntlig og skriftlig

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk. Ved tjenestereiser utbetales godtgjørelse etter statens regulativ. For stillingene gjelder en prøvetid på 6 måneder.

Flere opplysninger om stillingen kan fås seksjonsleder Oddbjørg Mikkelsen, tlf 97956441 eller e-post oddmik@vegvesen.no

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert, til å søke jobb hos oss ? uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette. Attester og vitnemål vil vi etterspørre senere i forbindelse med et eventuelt intervju.

Søk stillingen her

Vis flere stillinger: