Avdelingsingeniør / Rådgiver byggesak

Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 40000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.

I kommunen er det ca 3000 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.

Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes

FirmaKarmøy kommune
FylkeRogaland
StedKopervik
Søknadsfrist01.09.2014

Ønsker du utfordrende arbeidsoppgaver? Et godt fagmiljø? Muligheter for større faglig kompetanse eller bidra til en

bærekraftig utvikling i en kommune som er i stor vekst?

Da er dette stillingen for deg.

Forvaltningsavdelingen har et godt og aktivt arbeidsmiljø med stor fagkompetanse, vi kan tilby videreutvikling og

karrieremuligheter til den rette personen. Er det deg?

Avdelingsingeniør / Rådgiver byggesak har ansvar for et område i kommunen og foretar all saksbehandling fra enklere

komplette søknader, mer kompliserte søknader med dispensasjoner og klagebehandling. Avdelingen behandler også

utslippssøknader etter forurensningsloven. Vi er stolte over å kunne tilby innbyggerne og bedrifter best mulig service og

veiledning, slik at søknadsprosessen blir enklere og raskere.

Karmøy kommune kan tilby en spennende hverdag der du kan være med å forme bygg- og bolig utviklingen i kommunen.

Ansvarsområde

Stillingen er plassert i forvaltningsavdelingen og har varierte oppgaver knyttet til avdelingens ansvarsområde.

Stillingens ansvarsområde vil primært være:

- Behandling av søknader: byggesaker, utslippsaker, ansvarsretter, dispensasjoner og klager

- Veiledning til publikum, tiltakshaver, ansvarhavende, naboer

- Tilsyn etter plan og bygningsloven

- Annen saksbehandling

Kvalifikasjoner

  • Utdanning som ingeniør, jurist, eller annen relevant utdanning.
  • Kjennskap til offentlig forvaltning og til byggebransjen generelt vil være en fordel
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonevner (norsk skriftlig og muntlig).
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
  • Det er viktig at du arbeider systematisk og er nøyaktig.
  • Gode faglige kunnskaper kombinert med positiv innstilling og engasjement er viktig for å lykkes i stillingen.

Personlige egenskaper

Vi vektlegger at vårt personale har evne til:

- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling

- å jobbe målrettet og resultatorientert

- å gi og ta imot veiledning

- å arbeide selvstendig og strukturert

Vi kan tilby

- faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø

- gode pensjons- og forsikringsordninger

- generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen

Søk her

Kontakter:

Kjell Gilje, forvaltningssjef - Mobil: 977 20 210, Arbeid: 52 85 72 78

Vis flere stillinger: