Byggmester Fredrik Melleby (t.h.) i Mellebygg sammen med kundeansvarlig Thomas Pedersen i Montér Lillestrøm og markedssjef Fredrik Rydgren i Optimera proff under den årlige Byggmesterdagen hos Optimera.

Byggmesterdagen er blitt Optimera-tradisjon

Medarbeidere i støttefunksjoner ved Optimeras hovedkontor og regionskontorer var nylig ute på kundebesøk i forbindelse med det årlige arrangementet Byggmesterdagen.

Her ble kunder på jobb vist litt ekstra oppmerksomhet med boller, brus og andre små overraskelser, mens Optimera-folkene fikk tilbakemeldinger på hvordan selskapets vare- og tjenestetilbud blir mottatt i hverdagen.

Representanter fra selskapets organisasjon fra logistikk via marketing til ledelse var på veien, i følge en pressemelding fra Optimera

Lytte til innspill

– Hver dag jobber vi for å bli bedre som partner og for å imøtekomme kundenes behov. Vi har mange gode lytteposter gjennom proffselgerne våre. Men ved å være ute hos kunden selv, lytte og være åpen for alle typer tilbakemeldinger får vi veldig verdifulle inntrykk som vi tar med oss videre, sier markeds- og kategoridirektør Erik Tønnesen som selv tilbragte hele dagen ute.

Byggevarehandel handler i dag om langt mer enn bare konkurransedyktige priser. Overfor proffmarkedet satser også Optimer sterkt på forskjellige kundeløsninger som eksempelvis verktøy og festemidler, prefabrikkerte produkter, og produktkategorier som kjøkken/bad/garderobe og dør/vindu som var på agendaen ute hos kundene.

Trenger grundig informasjon

– Vi forsøker å fakturere ut hele uken i firmaet vårt. Det innebærer å tilbringe minst mulig tid på kontoret og mest mulig ute. Da blir det ikke alltid tid til overs for å sette seg inn i forskjellige løsninger. Et informasjonsmøte med mulighet for en grundig gjennomgang og opplæring kunne være noe, sier byggmester Fredrik Melleby i Mellebygg på Lørenskog.

Da Fredrik Rydgren, markedssjef for proffkunder i Optimera, og kundeansvarlig Thomas Pedersen ved Montér Lillestrøm møtte Melleby, var han i ferd med å bytte tak på en bolig. Melleby som er en kunde med en sterk relasjon til kundeansvarlig hos Optimera, innrømmer at han enda ikke har prøvd kundeløsningene fullt ut.

Styrke lønnsomhet

– Vi må fortsette å informere om dette. I Optimera ønsker vi naturligvis å knytte kunder til oss med kundeløsningene som bidrar til å effektivisere hverdagen og styrke lønnsomheten for kundene, slår Rydgren fast i følge pressemeldingen.