Risa og Kruse Smith ser frem til Hundvåg-samarbeid

Når Risa og Kruse Smith nå skal bygge Hundvåg-tunnelen sammen er det fortsettelsen på et 30 år langt samarbeid.

Arbeidsfellesskapet har fått kontrakten Ryfast E05 som samlet er på 1,056 milliarder kroner. Hundvåg-tunnelen er del av det omfattende Ryfast–prosjektet.

Risa er i tillegg lavbyder på oppdraget med bygging av Sømmevågen.

- Dette er en solid anerkjennelse til oss som leverandører. På vegne av bransjen synes vi det er viktig at lokale entreprenører tar andeler i store prosjekt som dette. Det betyr at vi sikrer kompetanse som vil komme samfunnet til nytte også i framtiden, forteller en begeistret Risa-direktør Trond V. Tvedt. For oss i Risa er dette selvsagt også en viktig kontrakt for selskapet, framhever Tvedt.

Tvedt er også begeistret for at arbeidsfellesskapet med Kruse Smith nå fortsetter inn i enda et nytt prosjekt. - Det viser at norske selskap sammen kan opptre med solid konkurransekraft også i et marked der store utenlandske aktører melder sin interesse.

Kruse Smith samstemmer

- Dette blir ikke minst en glimrende anledning til å videreutvikle det gode samarbeidet vi har mellom selskapene, sier anleggsdiektør Hans Uthus i Kruse Smith.

Uthus ser fram til nok en suksesshistorie sammen med Risa AS.

- Vi kjenner hverandre godt og har et utmerket samarbeid. Det er bare godlyd i forhold til å gå i gang med Hundvåg-tunnelen, slår direktøren fast.

Sømmevågen RV509

Statens Vegvesen skal bygge nytt toplanskryss i Sømmevågen vest og utvide Tanangerveien mellom Sømmevågen og Sømme. Flyplassvegen skal utvides fra Sentrumsvegen fram til rundkjøringen ved Nordsjøvegen i sør.

Prosjektet Rv. 509 Sømmevågen vest og Flyplassvegen er fortsettelsen av Solasplitten. Tilbudet har en pris på nærmere 324 millioner kroner.

- Disse to oppdragene medfører at Risa har den største oppdragsreserven noen gang i selskapets historie, sier Trond V. Tvedt.