Seksjonsleder bygg- og eiendomsforvaltningsseksjonen

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeMøre og Romsdal
StedMolde
Søknadsfrist01.06.2014

Ved HR- og administrasjonsavdelingen er det ledig stilling som seksjonsleder for den nyopprettede bygg- og eiendomsforvaltningsseksjonen (BEF-seksjonen). Seksjonens skal ha det overordna ansvaret for eiendomsporteføljen i Region midt. Eiendomsmassen består av mest leide bygg, og noen få eide. Forvaltningsoppgavene vil omfatte kontraktsinngåelse, reforhandlinger og nyetableringer. Forvaltningen av ID-kort er en nasjonal spesialistoppgave, som vil inngå i denne seksjonen.

Seksjonslederen vil ha kontorsted i Molde, og en del reisevirksomhet må påregnes.

Hva skal du jobbe med?

På kort sikt vil hovedoppgaven være å etablere den nye bygg- og eiendomsforvaltningsseksjonen (BEF-seksjonen). Deretter vil hovedoppgaven være ledelse av seksjonen med faglig ansvar, budsjettansvar og personalansvar for de medarbeiderne som skal være i seksjonen. Seksjonsleder bør være proaktiv og ha evne til å tenke strategisk og langsiktig, slik at vår bygningsmasse kan tilpasses krav til arealeffektiv eiendomssforvaltning, og de oppgaver organisasjonen til enhver tid skal utføre. Det blir derfor viktig å kunne se helheten i vår eiendomsportefølje. Seksjonen må derfor kunne vurdere lokasjonsønsker, økonomi, bygningsmasse, bemanning og oppgaver opp mot hverandre. Det vil være seksjonslederens oppgave å utvikle og styre bygg- og eiendomsforvaltningen for å oppnå ønsket effekt på disse områdene i tillegg til utvikling og styring i henhold til etatens overordnede mål og strategier.

Seksjonsleder inngår i HR- og adm.avdelingens ledergruppe og rapporterer til avdelingsdirektøren.

Hvem ser vi etter?

Vi krever relevant utdanning (økonomi/administrasjon/teknisk) fra universitet eller høgskole, minimum 4 år. Omfattende og relevant ledererfaring kan kompensere for manglende utdannelse.

Det er i denne stillingen viktig med erfaring med eiendomskontrakter og hvordan være en profesjonell kunde. Kunnskap om Eiendomsøkonomi og hva som er driverne i denne økonomien, er også viktige kriterier for jobben.

Seksjonens ansatte arbeider innenfor mange fagområder, og er geografisk spredt på ulike kontorsteder i regionen. Det er derfor spesielt viktig med en samlende leder, som er i stand til å bygge opp og utvikle en god struktur og kultur i seksjonen. Vi ser etter en person som ønsker å oppnå resultat gjennom sine medarbeidere og som ser den enkeltes kompetanse. Evne og interesse for å styre etter strategiske mål er en forutsetning for å lykkes i stillingen, og det kreves egenskaper til å kunne samarbeide godt med de andre seksjonene i regionen.

Hva kan vi tilby?

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i samsvar med etatens lønnspolitikk, ellers gjelder vanlige statlige tilsettingsvilkår. Vi har gunstige arbeidstidsordninger samt gode pensjons-, boliglåns- og forsikringsordninger.

Statens vegvesen har et sterkt fagmiljø, samt gode muligheter for lederutvikling og videreutdanning.

Annet

Ytterligere opplysninger om stillingen kan gis ved henvendelse til avdelingsdirektør Ragnhild Vestre, tlf. 951 98 572.

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi ønsker medarbeidere av begge kjønn, fra alle aldersgrupper og fra ulike etniske grupper og nasjonaliteter. Vi arbeider dessuten aktivt for å rekruttere flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden . Vitnemål og attester tas med ved et eventuelt intervju.

Vis flere stillinger: