Veidekke søker HR Sjef

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.300 ansatte og en omsetning på 20 milliarder kroner (2012). Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus og veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene. Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeiderinvolvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen rundt 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.

Distrikt Trondheim er organisert under Veidekke Entreprenør AS, Region Nord/Vest med hovedområder av byggeoppdrag innen nybygg, ombygging og rehabilitering for det offentlige eller for private. I tillegg kommer boligbygging i stor grad for Veidekke Eiendom. De aller fleste av våre prosjekter utføres i totalentreprise vunnet i konkurranse eller utviklet i tidlig fase sammen med kunden. I tillegg har vi prosjekter i hovedentrepriser for det offentlige. Distriktet har 190 entusiastiske medarbeidere og omsetter for ca. 600 MNOK.

FirmaVeidekke Entreprenør
FylkeSør-Trøndelag
StedTrondheim
Søknadsfristsnarest

Distrikt Trondheim søker ny kollega til spennende og utfordrende oppgaver innen Human Resources. Vi ser etter deg som har høyere utdanning innen organisasjon og ledelse, og som har bred erfaring fra HR-faget. Du har ledererfaring og du har arbeidet med organisasjonsutvikling og endringsprosesser i større virksomheter. HR-lederen inngår i distriktets ledergruppe og rapporterer til Distriktsleder Trondheim.

Som HR-leder vil du:

- være en del av ledergruppen i distriktet og arbeide med å videreutvikle virksomheten

- lede HR-arbeidet i distriktet og være rådgiver for linjelederne i HR-relaterte spørsmål

- arbeide med å utvikle organisasjonen i tråd med Veidekkes HR-strategi

- være ansvarlig for personaladministrasjonen i distriktet

- være ansvarlig for rekrutteringsprosessene i distriktet

- ivareta bemanningsplanleggingen i distriktet i samarbeid med avdelingslederne

- følge opp IA-avtalen og støtte lederne i arbeid med sykefravær

Personlige egenskaper

Dine personlige egenskaper kjennetegnes ved at du:

- trives i en hektisk hverdag med varierte arbeidsoppgaver

- er relasjonsorientert, med gode samarbeidsevner

- har gode kommunikasjons- og formidlingsevner

- er ansvarsbevisst, ryddig og strukturert

- er fleksibel og serviceinnstilt

Vi kan tilby

- en spennende og variert stilling

- gode muligheter for faglig og personlig utvikling

- konkurransedyktige betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger

For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte AVANTAS ved Ole Erik Fremo mob 907 54 797 eller Hanne Haug Fremo mob 982 12 455 epost hanne.fremo@avantas.no

Alle henvendelser til AVANTAS behandles konfidensielt, også ovenfor oppdragsgiver inntil annet er avtalt.

Søk her

Vis flere stillinger: