I innlegget sitt fortalte hun at satsingen på bærekraft er fundamentert helt til topps og i hele konsernet.
- Grønne investeringer er noe vi tror på veldig mye i NCC, og i alle våre selskap som jobber i hele Nord-Europa. Vi har løftet frem bærekraft i vår strategi. Tror det ligger store forretningsmuligheter her, sa hun.
- Vi har laget en ny visjon; forandre bransjen og tilby de beste bærekraftige løsningene. Vi vet at mange av løsningene finnes. Planlegger vi og begynner tidlig i prosessene med å ta med alle bærekraftstiltak, så blir det ikke dyrere, understreket hun.
Lindbäck var også opptatt av at dette er noe kundene etterspør.
- Våre kunder vil ha mer bærekraftige produkter og tjenester. Amerikansk undersøkelse viser at man forventer økt etterspørsel etter grønne løsninger i fremtiden, fortalte NCCs grønne direktør.
Hun brukte også eksempelet på motstanden som var rundt miljømerking før det ble innført i Sverige, men at det ble en enorm etterspørsel når det kom i gang. Samtidig understreket hun at bransjen sitter inne på en enorm kompetanse, som den kan være stolt av.
- Jeg håper at vi kan være like stolt av bygget når vi river det om 150 år, som etter at vi har bygget det. At alt kan gjenvinnes, avsluttet hun.
- Nøkkelord
- NCC
- Byggedagene