Sted | Oslo, Norge |
Arrangør | Tekna |
Fra | 03.04.2014 |
Til | 03.04.2014 |
Tidspunkt | Torsdag kl 9.30 - 16.30 |
De mest produktive og suksessrike teamene er de som har en god kommunikasjonskultur og bruker tid på arbeidsoppgavene og ikke blir hengende igjen i uendelige diskusjoner eller konflikter.
Konflikter på arbeidsplassen bidrar til ineffektivitet, dårlig arbeidsmiljø og i verste fall sykemeldinger. De fleste konflikter starter i det små - enten med misforståelser, gjentagende forstyrrende adferd eller aggressiv væremåte. Håndteres dette konstruktivt i en tidlig fase, kan eskalering av konflikten unngås. Gå på dette ettdags kurset og få noen skikkelig effektive verktøy og kanskje noen aha-opplevelser!
Kurset har som mål å lære deltakerne hvordan man kan skape en god kommunikasjonskultur på arbeidsplassen og lære bort teknikker for å forebygge konflikter, eller hvordan håndtere dem dersom de har oppstått. Kurset har videre som mål å øke deltakerens ferdigheter slik at man fremstår beherseket, troverdig og imøtekommende i en konfliktsituasjon.
Viktige tema på kurset:
– Introduksjon av praktiske kommunikasjonsverktøy
– Hvordan håndtere uenighet og konflikter
– Hva er en god dialog
– Forskjellen mellom sak og prosess
– Forståelse av begrensningene ved vår egen oppfattelse av verden og forståelse av at det finnes mange virkeligheter
– Nødvendigheten av tillit
– Nye måter å forstå «sterke» og «svake» personlige egenskaper
– Problemstillinger deltakerne tar med seg fra egen hverdag vil bli brukt aktivt gjennom kursdagen.