Halvard Gavelstad sammen med markedsdirektør Clare Bott i BRE Group, organisasjonen har en sentral rolle i Ecobuild og den grønne satsningen i Storbritannia.

Stort besøk på Ecobuild

Under slagordet «Discover the future» arangeres Ecobuild for tiende gang i London 4. - 6. mars. Og om interessen for grønne bygg er stor i Norge, er det ingenting mot det trykket vi opplever i London under Ecobuild.

Du må tenke grønt om du skal lykkes i det engelske byggemarkedet. Prosjekter som ikke har en grønn profil og innhold har ikke en sjans hos dagens investorer i eiendom, er gjennomgangsmelodien i konferanse- og seminarprogrammet som hver dag trekker tusenvis av engasjerte deltagere i messehallene.

Onsdag var det stor trafikk i messehallene, men få nordmenn på plass i Londons grønne storstue. Men om publikumspågangen er stor, er det Ifølge flere utstillere vi var i kontakt med, nedgang i antall solgte kvadratmeter utstillinger. Antall utstillere er likevel relativt stabilt med godt over 700 utstillere.

Lærer mye

- Det er ingen tvil om at vi har mye å lære av engelskmennene, sier adm. direktør Halvard Gavelstad i Bygg Reis Deg AS.

- Ecobuild ble etablert som en konferanse- og seminararena og har på imponerende vis utviklet et integrert utstillings- og konferansekonsept som virkelig fungerer, legger han til.

På Bygg Reis Deg har vi kjørt et tilsvarende konsept både i 2011 og 2013. Jeg mener vi har et minst like godt konsept, nå har vi fått ny inspirasjon og gode ideer til hvordan vi skal ytterligere utvikle dette videre i 2015, lover Gavelstad. Også Bygg Reis Deg-sjefen har merket seg at det er mye ledige utstillingsarealer i messehallene.

- Selv om jeg kanskje er partisk, så mener jeg at vi hadde et større trykk på utstillersiden under Bygg Reis Deg 2013, sier Gavelstad.

Satser grønt i Oslo Spektrum

23. – 24. september 2014 lanserer Bygg Reis Deg sammen med en rekke grønne organisasjoner i bygge- og eiendomsnæringen, en ny kongress, Green Arena Scandinavia, i Oslo Spektrum.

- Vi skal arrangere Green Arena Scandinavia hvert annet år og dette skal være møteplassen hvor byggherrer og leverandører inspireres til å skape en grønnere, smartere og mer produktiv byggenæring, sier en entusiastisk Gavelstad som får gode ideer fra Ecobuild i London.