Spennende IKT-stillinger som applikasjonsforvaltere innen veg- og transportområdet!

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Vegdirektoratet
FylkeOslo
StedOslo (evt. Drammen)
Søknadsfrist20.02.2014

Seksjon for forvaltning og videreutvikling er en ung seksjon med omkring 90 medarbeidere. Seksjonen er en del av IKT-avdelingen, og har ansvaret for Statens vegvesen sin applikasjons- og systemportefølje,både egenutviklede og innkjøpte løsninger.Kontoret for systemene for veg og transport jobber tett opp mot Veg- og transportavdelingen i Vegdirektoratet. Vi har ansvaret for forvaltning og videreutvikling av blant annet Nasjonal vegdatabank, systemer for overvåking av trafikk og kjøreforhold, bompengeinnkrevingssystemet og ulike vegutbyggingssystemer.

Det foregår for tiden en gjennomgang av hele systemporteføljen, så vel teknisk som funksjonelt. Hensikten med gjennomgangen er å sikre at et større moderniserings- og konsolideringsarbeid starter med de riktige moderniseringsoppgavene. Har du lyst til å være med på å legge til rette for raskere og bedre planlegging av vegutbygging? Liker du å følge IKT-systemer fra de oppstår til de skal saneres? Vi har behov for motiverte og dyktige medarbeidere med solid teknisk kunnskap og forståelse som vil være med på gjennomføringen av disse viktige moderniseringsoppgavene!

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Planlegging, implementering og oppgradering av systemer
  • Ansvar for forvaltning og videreutvikling av systemer
  • Identifisere og gjennomføre forbedringstiltak
  • Følge opp at systemet tilfredsstiller funksjonelle, tekniske og sikkerhetsmessige krav
  • Bistå fagavdelingen i utvikling og anskaffelse av nye systemer
  • Rådgiving, kravspesifisering og budsjettering
  • Avtaleinngåelse og oppfølging av leverandør
  • Gjennomføring av mindre prosjekter og deltakelse i større prosjekter
  • Andre oppgaver innenfor kontorets ansvarsområder kan også være aktuelle

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning fra universitet eller høgskole, minimum 3 år.
  • Relevant erfaring, gjerne fra større utviklings-, drifts- og forvaltningsmiljøer
  • Meget god teknisk forståelse
  • Ønskelig med kjennskap til budsjettplanlegging og -oppfølging
  • Kjennskap til ITIL og Statens standardavtaler
  • God skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne

For kandidater med lang arbeidserfaring fra aktuelt fagområde, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.

Vi legger vekt på:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Evne til å ta initiativ, jobbe selvstendig og strukturert
  • God rolle- og prosessforståelse
  • Gjennomføringsevne og løsningsorientering
  • Motiveres av å oppnå resultater både som enkeltperson og i team
  • Gode koordinerings- og oppfølgingsevner
  • Evne til å bygge gode relasjoner til kollegaer og samarbeidspartnere

Vi ønsker at du er god kommunikator og liker å skape resultater både alene og i fellesskap med gode kolleger. Du må like å jobbe med både fagpersoner og leverandører. Selvfølgelig ønsker vi også at du evner å sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger og trives med utfordringer.

Vi tilbyr:

  • Faste stillinger med lønn i henhold til etatens lønnspolitikk (2 % av lønnen går til pensjonsinnskudd i Statens pensjonskasse.)
  • Spennende arbeidsoppgaver i en etat i stadig utvikling
  • Gode utviklingsmuligheter i en stor, landsdekkende organisasjon med internasjonalt engasjement
  • Godt arbeidsmiljø i lyse og moderne kontorlokaler med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
  • Medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge
  • Gode forsikringsordninger og mulighet for gunstig boliglån

Kontorsted er Brynseng i Oslo. Kontorsted Drammen kan vurderes i spesielle tilfeller.

Statens vegvesen jobber for likestilling. Vi vil at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er et mål for oss å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere kvalifiserte kandidater med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Vegdirektoratet er en IA-virksomhet. Arbeidsforholdene blir lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Kontaktpersoner:

Bjørn Roar Eriksen

mob: +47 995 51 946

Norma Enes

mob: +47 909 35 798

Søk stilling