Sortiment- og Kampanjeansvarlig

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 95 utsalgssteder, 2000 ansatte og nærmere 7 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Trend og BYGGI. Trend er et fullverdig kjedekonsept skreddersydd for butikker innen, maling og jernvare. BYGGI er en rendyrket byggevarekjede. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain som har 190 000 medarbeidere i 64 land og er Europas største distributør av byggevarer

FirmaOptimera Handel
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Spennende markedsoppgaver i ekspanderende kjedekonsepter! Vi styrker vårt kjedekontor for Trend og BYGGI med nyopprettet stilling som

SORTIMENT- OG KAMPANJEANSVARLIG

Stillingen er plassert i Markedsavdelingen som har det strategiske og operative ansvaret for utvikling av kjedekonseptene. Stillingen rapportering til Marketingsjef i Handel og arbeidsted er Oslo, ØAV. Sortiment- og kampanjeansvarlig er oppdatert på markedet og vil jobbe aktivt med leverandører og butikker for å sikre betingelser, implementering og eksponering. Stillingen er ansvarlig for utvikling av kampanjer som trekker kunder til butikkene og vil være en viktig ressurs for pleie av eksisterende medlemsmasse og for rekruttering av nye medlemmer.

Ansvar:

Drive kampanjeprosesser fra A-Å

Utarbeide forslag til marked og aktivitetsplaner og gjennomføring av disse

Ansvar for gjennomføring av kampanjene og utarbeidelse av kampanje materiell

Sørge for en helhetlig gjennomføring i kanal-mixen

Oppdatere og vedlikeholde nettsider og sosiale medier

Sørge for at sortiment, pris, konsept og kommunikasjonsstrategien gjenspeiles i kampanjene

Ansvarlig for kjedenes sortiment og sørge for oppfølging, evaluering, lønnsomhet og strategi

Arbeidsoppgaver:

Følge utviklingen i salg og inntjening

Pådriver i prosjekter for sortimentsutvikling

Aktiv bruker av kjedenes driftsverktøy (vareportal, håndterminal/bestillingsterminal etc).

Effektmåling og optimalisering av digitale flater og aktivt bruk av Google analytics

Være en offensiv driver og samarbeidspartner for reklamebyrået

Bidra i konseptutvikling av kundekonsepter og ivareta disse i kommunikasjonsstrategien

Holde orden i arkiv og dele informasjon med den øvrige organisasjonen

Kvalifikasjoner:

Relevant, høyere utdanning innen markedsføring/økonomi/varehandel eller erfaring fra lignende stilling er ønskelig

Resultatorientert med god markedsforståelse

Erfaring med nettpublisering

Erfaring fra kampanjeplanlegging og kundeavis produksjon

God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Fortrolig med bruk av forskjellig dataverktøy

Personlig egenskaper:

Godt humør, utadvendt og kontaktskapende

Selvstendig og initiativrik, samt pliktoppfyllende

Evnen til å se helhetlige og konseptuelle løsninger

Fleksibel med stor arbeidskapasitet

Strukturert og med høy grad av gjennomføringsevne

Samarbeidsrelasjoner:

Utstrakt samarbeid med leverandører, kategori, salg, markedsavdeling og reklamebyrå.

Vil du vite mer om stillingene vennligst kontakt Trond Ivar Hammer i mGroup på tlf:93009436.

Søknad med CV sendes elektronisk til: tih@mgroup.no

Merk søknaden med "Sortiment- og kampanjeansvarlig, Handel".

Vis flere stillinger: