Volkswagen ble Norges mest kjøpte bilmerke i 2013

Volkswagen ble i 2013 Norges mest kjøpte bilmerke for åttende året på rad i følge salgstallene fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV). De ble nummer én både for personbiler og nyttekjøretøy.

Bilsalget i 2013 går inn i historien som det fjerde høyeste totalmarkedet noensinne.

Volkswagen Nyttekjøretøy opplevde nok et år med fremgang i 2013 og er fortsatt Norges største nyttekjøretøyleverandør. Det er åttende året på rad at Volkswagen Nyttekjøretøy er størst i dette markedet og Volkswagen Caddy og Volkswagen Transporter henholdsvis nummer en og to på registreringsstatistikken for varebilene.

Etter et rekordår i 2012 klarte Volkswagen Nyttekjøretøy å øke markedsandelen til 35,3 prosent i 2013.

- Vi setter stor pris på den tilliten kundene gir oss og tror mange år med fokus på å sette nyttekjøretøykunden i sentrum, sammen med gode produkter er viktige drivere for suksessen, sier Håkon Fergestad, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy.

Volkswagen nådde totalt sett en markedsandel på 13,5 prosent og 19 130 registrerte personbiler. Volkswagen Nyttekjøretøy oppnådde en markedsandel på 35,3 prosent med 10 894 registrerte kjøretøy.

- I 2013 har vi også hatt et svært høyt fokus på å utvikle kundeopplevelsen, og har oppnådd gode resultater for kundetilfredshet både på salg og service. Målet er at kundene skal bli enda mer fornøyd med oss i det nye året, sier Ulf Tore Hekneby, direktør for Volkswagen i Norge.

Norges mest kjøpte bilmodell var også i fjor Volkswagen Golf. Salget av Volkswagen Golf endte på 7.366 registrerte biler, noe som ga en markedsandel på 5,2 prosent.