Medarbeidere planforvaltning i Trondheim

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens Vegvesen region midt
FylkeSør-Trøndelag
StedTrondheim
Søknadsfrist12.01.2014

Utlysing nr. 4-101-13

Ved Plan- og trafikkseksjonen i Trondheim er det nå 3 (4) ledige stillinger innen fagområdet planlegging/planforvaltning. Kontorsted på Statens hus i Trondheim sentrum.

Plan- og trafikkseksjonen har et stort ansvar innenfor programområdene i Miljøpakken i tillegg til forvaltningsoppgaver knyttet til riks- og fylkesvegnettet i Sør-Trøndelag. Seksjonen har pr i dag 22 medarbeidere, som representerer et sterkt og sammensatt fagmiljø med store muligheter for faglig utvikling.


Hva skal du jobbe med?

Du vil jobbe med et bredt spekter av oppgaver innen planlegging/planforvaltning. De vi søker etter, skal være med på å ta ansvar for utviklingen av og arbeidet i alle programområdene innenfor Miljøpakken. Dette gjelder forberedende planlegging, planbestillinger og oppfølging av planoppgavene både ovenfor interne og eksterne samarbeidspartnere. Arbeidet innenfor programområdene nevnt under foregår i et tett samarbeid mellom Statens vegvesen, Sør-Trøndelag fylkeskommune og Trondheim kommune.


Oppgavene er innenfor:

  • Programområde Sykkeltrafikk
  • Programområde Kollektivtrafikk
  • Programområde Trafikksikkerhet
  • Programområde Miljø – herunder støy og luftforurensning
  • Andre oppgaver innen natur og miljø
  • Behandling av planer etter Plan- og bygningsloven, herunder kommuneplaner, kommunedelplaner og reguleringsplaner
  • Behandling av byggegrensedispensasjoner og avkjørsler etter Vegloven
  • Tilgrensende oppgaver innenfor areal- og planforvaltning
  • Være kompetanseperson/premissleverandører inn mot øvrige prosjekter på riks- og fylkesveger i Sør-Trøndelag
  • Andre aktuelle oppgaver innenfor seksjonens ansvarsområder.


Hvem er du?

Du har relevant høyere utdanning fra universitet eller høgskole, minimum 3 år.

Vi søker etter personer med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, som tar initiativ og arbeider selvstendig og strukturert.


Lønn

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Fra lønnen trekkes 2 % pensjonsinnskudd til Statens pensjonskasse.

Videre kan vi tilby

- gunstige arbeidstidsordninger

- gode pensjons- og forsikringsordninger

- gode muligheter for etter- og videreutdanning


Annet

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til seksjonssjef Erik Jørgen Jølsgard på tlf. 917 34 603.

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi ønsker medarbeidere av begge kjønn, fra alle aldersgrupper og fra ulike etniske grupper og nasjonaliteter. Vi arbeider dessuten aktivt for å rekruttere flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Søknad med CV sendes elektronisk. Vi setter pris på om du også har anledning til å laste opp dine vitnemål. Hvis du ikke har denne muligheten, ber vi om at du tar med bekreftede kopier til et eventuelt intervju.


Søk stilling

Vis flere stillinger: