Prosjektleder - prosjekt Utbygging

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens Vegvesen region sør
FylkeVestfold
StedTønsberg
Søknadsfrist09.01.2014

Vestfold Vegavdeling søker deg som er opptatt av effektiv gjennomføring plan og byggeprosjekter og gleden ved å lykkes sammen med andre.

Stillingen som prosjektleder for prosjekt Utbygging innebærer planlegging og utbygging av investeringstiltak på riks- og fylkesveg i Vestfold. Fokus vil være «sømløse» overganger mellom plan- og utbyggingsfase og effektiv gjennomføring av prosjektene. Prosjektets antatte årlige budsjett vil være på 140 millioner kroner og ca 10 medarbeidere vil være dedikert prosjektet. Stillingen er lokalisert i Tønsberg.


Arbeidsoppgaver:

  • Prosjektlederen har det overordnede ansvaret for planlegging og gjennomføring investeringstiltak på riks og fylkesveg i Vestfold. Dette kan være gang og sykkelprosjekter, byprosjekter, kollektiv og ulike trafikksikkerhetsprosjekt
  • Budsjett, personal og rapporteringsansvar
  • I stillingen vil man ha utbredt samspill med fylkeskommune, kommuner og andre offentlige etater, konsulenter og etter hvert entreprenører samt «naboer/brukere».


Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra universitet eller høyskole, min. 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene og gode personlige egenskaper, kan kompensere for manglende formell utdannelse.

  • Det er også ønskelig med en teknisk utdannelse, gjerne med fag innen ledelse.
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi at den godkjennes av NOKUT ( www.nokut.no)
  • Du bør ha erfaring innen prosjektledelse og i tillegg ett eller flere fagområder innen planlegging etter PBL, eller anlegg
  • Det er ønskelig med relevant erfaring fra plan- og/eller utbyggingsprosjekter
  • For å lykkes i denne stillingen bør du være profesjonell, framtidsrettet og inkluderende. Det betyr at du bør vise handlekraft gjennom faglig stryke, at du er løsningsorientert, at du har et bærekraftig, - nyskapende, - og helhetlig perspektiv på transport og vegplanlegging. For å lykkes i stillingen bør du like å arbeide i team, men at du også er komfortabel med selvstendig ansvar for produksjon og fremdrift.
  • Siden dette er en stilling som innebærer noe reising bør du av praktiske hensyn ha førerkort klasse B.


Personlige egenskaper

  • Evne til å lede, organisere og inspirere medarbeidere
  • Skaper resultater i samarbeid med andre
  • Statens vegvesen kan tilby

  • En jobb med mening- å kunne gå på jobb for ett bedre samfunn samt delta i kampen mot 0 drepte og hardt skadde i trafikken
  • Trygge og stabile arbeidsrammer samt et balansert forhold mellom jobb og fritid.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse som sikrer gunstig pensjonsordning, forsikringer osv.
  • En arbeidsplass med stor takhøyde, mye moro, faglig fokus og spennende arbeidsoppgaver.


Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til Statens vegvesens lønnspolitikk.

Statens vegvesen er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal, geografisk eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser selvsagt arbeidsplassen om du har behov for det.

Som en IA-virksomhet vil arbeidsforholdene bli lagt til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Avdelingsdirektør Ingunn Foss på telefon 33371774 eller 95729147. Søknadsfrist er 09. januar 2014. Kunngjøringsnummer: 02-115-13


Søk stilling

Vis flere stillinger: