Planprosessleder - Vadsø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens Vegvesen region nord
FylkeFinnmark
StedVadsø
Søknadsfrist20.12.2013

I Region nord, avdeling Finnmark, plan– og forvaltningsseksjonen er det ledig stilling som planprosessleder. Kontorsted vil være i Vadsø/Alta.

Avdelingen har ansvaret for planlegging, drift og forvaltning av alle riks-, og fylkesveger i Finnmark. Nye utfordringer for etaten er aktiv deltagelse i tettstedsutvikling, samordnet areal- og transportplanlegging, og tiltak for å bedre trafikksikkerheten på vegene. Dette vil medføre spennende arbeidsoppgaver i distriktet, da det forventes utvikling som følge av økt fokus på nordområdene.


Planprosesslederens arbeidsoppgaver vil være innenfor vegvesenets ansvar som sektormyndighet ved behandling av eksterne arealplaner, utbyggingstiltak og egenplanlegging. Dette innebærer deltakelse i planprosesser og prosjektledelse av disse. Avdelingen har en utadrettet virksomhet der kontakt med kommuner, organisasjoner og befolkningen står sentralt. Andre arbeidsoppgaver innen fagområdet må påregnes.

En del reisevirksomhet i stillingen må påregnes.


Kvalifikasjonskrav:

Utdanning fra universitet/høgskole, min. 3 år, master/sivilingeniør, ingeniør, samfunnsplanlegger eller lignende.

Relevant arbeidserfaring vektlegges.

Gode kunnskaper om forvaltningsloven, vegloven og plan- og bygningsloven

Kjennskap til DAK-verktøy som AutoCad/Nova POINT er ønskelig.

For kandidater med sterk og allsidig praksis fra de aktuelle fagområdene, eventuell etterutdanning og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.


Det vil også bli lagt vekt på egenskaper som:

Selvstendighet

Praktisk og strukturert tilnærming til oppgaveløsning

God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Gode samarbeidsevner og kunne bidra til et godt arbeidsmiljø

For stillingen gjelder en prøvetid på 6 måneder.

Flere opplysninger om stillingen fås hos seksjonsleder Oddbjørg Mikkelsen tlf 979 56 441 eller e-post oddbjorg.mikkelsen@vegvesen.no


Som ansatt i Statens vegvesen får du en viktig rolle i en stor og spennende kompetanseorganisasjon. Arbeidsoppgavene er utfordrende og kontorlokalene er moderne og har gode teknologiske verktøy/utstyr. Du vil selvsagt ta del i en gunstig pensjons- og forsikringsordning i Statens pensjonskasse og vil kunne få en fleksibel arbeidstidsordning. For arbeidstakere bosatt i Nord-Troms og Finnmark er det gunstige skattefordeler, nedskrivingsordning i Lånekassen. Vilkårene gjelder så lenge inntil sentrale myndigheter bestemmer noe annet. Lønn avtales nærmere i henhold til etatens lønnspolitikk.

Stillingen har en prøvetid på 6 måneder.

Etaten tilstreber likestilling. Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne.

Du sender søknad elektronisk via www.vegvesen.no/jobb «Søk stillingen». Attester og vitnemål vil vi etterspørre senere i forbindelse med et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Vis flere stillinger: