- Vi håper du som leser vil bli fornøyd med nye bygg.no, sier sjefredaktør/adm. dir. Per Helge Pedersen i Byggeindustrien

Velkommen til nye bygg.no

I dag (torsdag) lanserer vi i Byggeindustrien nye bygg.no. Med en oppfrisket layout, nye funksjoner og enda bedre innhold håper vi du vil trives hos oss.

I utviklingen av det nye nettstedet har vi tatt vare på det beste fra vår gamle løsning, gjort funksjonene bedre, lagt til nye løsninger og posisjonert oss til å møte den nye mediehverdagen. Du som leser skal kjenne deg godt igjen. Det meste av det som har vært på plass tidligere vil fortsatt ligge på de samme stedene. Du kan selvsagt også finne alle de drøyt 67.000 artiklene i arkivet.

– Vi har lagt vekt på å gjøre leseropplevelsen bedre. Forsiden skal være mer ryddig enn tidligere, artiklene mer leservennlige med bedre bildevisning og nye fonter. Dessuten er det utviklet nye funksjoner for bildekaruseller, visning av byggeprosjekter og nye byggekontrakter for å nevne noe, sier sjefredaktør/adm. dir. Per Helge Pedersen i Byggeindustrien.

Det er også gjort store endringer bak det visuelle.

– Den største forskjellen vil nok folk ikke se med det samme, men hele motoren som driver nettstedet er byttet ut. Det skal bety raskere hastighet for leserne, men gir også journalistene og desken en ny mulighet til å presentere stoffet på en bedre måte enn tidligere. Den nye løsningen åpner også for bedre annonsemuligheter enn før, legger Pedersen til.

Nye bygg.no omfatter også en ny løsning for mobiltelefon og nettbrett. Her er det lagt til mange flere funksjoner enn tidligere.

– Langt flere enn for kun få år siden leser nå nettaviser på mobilen. En relativt stor andel av vår trafikk kommer fra smarttelefoner, og med nye bygg.no skal denne leseropplevelsen bli enda bedre, lover Pedersen.

Et nettsted vil selvsagt aldri bli helt ferdigutviklet, så i tiden fremover vil du som leser også finne stadige forbedringer på funksjon og innhold.

– Vi har et klart mål om å fortsette den kraftige veksten på nett i tiden fremover, sier Pedersen

Bygg.no er hovedsiden for Byggeindustrien, men på nettstedet vil du selvsagt som tidligere også finne hage.no i ny drakt, samt egne forbrukersider, med hovedfokus på bolig og hytte.

Utviklingen av de nye nettsidene er gjort i et tett samarbeid Aptoma.

– Samarbeidet med Aptoma har fungert meget bra, og det er tydelig at de har gode og sold erfaring med utvikling av medienettsteder, legger Pedersen til. Aptoma har levert løsninger blant annet til VG, NRK, TV2, Aftonbladet E24 og så videre.

Kom gjerne med tilbakemeldinger på den nye siden til redaksjonen.