Kruse Smith starter egen tyfoninnsamling

Kruse Smith har startet sin egen «digitale» innsamlingsaksjon til tyfonofrene på Filippinene.

Planen var å ha en pepperkakehuskonkurranse for å fokusere på entreprenørens engasjement i SOS Barnebyer. Tyfonen Hayian gjorde om på alt det.

- I stedet for å bruke penger på konkurransen, starter vi en egen innsamlingsaksjon for å få Barnebyene på fote igjen. Kruse Smith legger 30 000 kroner i potten, sier kommunikasjon- og organisasjonsdirektør Erik Dale i Kruse Smith.

Her kan du støtte SOS Barnebyer

- Via vårt intranett/mailsystem fikk alle ansatte i går tilsendt en link til vår innsamlingsside i SOS Barnebyer. Ved hjelp av få tastetrykk er pengene overført fra egen konto til SOS. I løpet av et døgn er det kommet inn 20.000 kroner fra våre ansatte, og aksjonen fortsetter, legger han til.

Kruse Smith er bedriftspartner til SOS Barnebyer. De har et eget barnebyhus i Swaziland («Krusehuset»), og denne aksjonen ble til som et resultat av samarbeidet med SOS.

- Vi oppfordrer alle innen vår bransje om å gjøre det samme, sier Dale.

Tidligere denne uka passerte Byggeindustriens egen innsamling til Filippinene målet på 100.000 kroner, også der er fortsatt mulig å gi mer.