Nytt rekordår i Byggeindustrien

Mediehuset Byggeindustrien fortsetter fremgangen. I mange år på rad har Byggeindustrien økt inntektene – og i år vil vi for første gang passere 50 millioner kroner i omsetning med et pent overskudd. Budsjettene for 2013 er for lengst nådd, og vi har fortsatt mange uker igjen av året.

Aldri tidligere har vi hatt så mange lesere. Vi holder lesertallet oppe på papirutgaven av Byggeindustrien og vi har en formidabel økning på bygg.no og våre andre nettsteder. Og vi kjøper ikke trafikk ved å legge saker ut på andres nettsider. Vi øker trafikken på våre egne sider. Da treffer vi også de beslutningstakerne annonsørene er interessert i.

Torsdag arrangerte vi et faglig treff i våre lokaler. En rekke av våre viktigste samarbeidspartner og kunder kom. De fikk mye faglig påfyll.

Det settes stadig nye rekorder i Byggeindustrien. I dag passerte vi nok en milepæl, denne gang i forbindelse med utlagte stillingsannonser på bygg.no. Vi passerte for første gang over 700 ledige stillinger på en dag. Årsaken er enkel – man treffer de rette menneskene gjennom oss.

I en gjennomsnittlig uke har vi nå ca 70 000 unike brukere og 600 000 sidevisninger på nett. I en måned blir det 200 000 unike brukere – det er opp 50 000 unike brukere siden samme måned i fjor. Daglig mottar 35 247 personer vårt gratis nyhetsbrev.

Vi har aldri maktet å få til en så flott utvikling om vi ikke har hatt en stab med engasjerte og dyktige medarbeidere. Her jobbes det sent og tidlig for å gi leserne våre de mest oppdaterte nyheter. Vi har en helt enestående bedriftskultur som mange kan misunne oss.

Før jul kommer vi med en rekke nye løsninger. Da tar vi i bruk en helt ny nettportal som gir oss helt andre muligheter enn i dag både på annonsesiden og for redaksjonelle nyheter og stoff. Da vil vi også få en løsning for digitale abonnement.

Ellers går planleggingen for fullt foran Byggedagene 2014. Dette arrangementet går av stabelen 2. og 3. april på Radisson Blu Plaza hotel i Oslo.