Relekta bygde merkevare med Bygg Reis Deg

Da Relekta delte ut 9.000 brosjyrer om TEC7-produktene på Bygg Reis Deg for 12 år siden, var det nesten ingen som kjente dem. – Nå kjenner alle oss, sier salgssjef Jan Bergh i Relekta.

Mens de brukte den første messedeltakelsen i 2001 til å sette «verdensrekord» i brosjyreutdeling, så benytter de årets messe i stor grad til å fortelle om nyheter.

- Vi kommer blant annet med en ny ankermasse, en BREEAM Nor-godkjent lim- og fugemasse og en acryl som tåler enda mer kulde enn tidligere. I tillegg til å presentere nyheter, snakker vi også om de produktene vi har hatt en stund, men som folk ikke kjenner alle bruksområdene på, sier Jan Bergh.

Han sier Bygg Reis Deg helt fra starten har vært en viktig faktor for å bygge merkevaren TEC7 i Norge.

- I 2001 var vi helt ukjente, men nå kjenner alle oss. Spranget har vært stort, og messen har vært viktig for å spre informasjon og øke kunnskapen om produktene våre. Men Bygg Reis Deg har også vært viktig som en læringsarena for oss. Vi lærer veldig mye i møtet med kundene våre, sier Bergh.

- Hvem møter dere her?

- Vi har blant annet snakket med mange skoleelever, representanter fra ulike kommuner og ikke minst folk fra de store entreprenørene. Vi ser også at privatpersoner som skal bygge seg hus er interessert i produktene våre, så alle som går forbi her er potensielle kunder, sier Bergh.