Byggeindustrien kjøper forbrukerbladet Energisk

Byggeindustrien har gjennom sitt eierselskap Bygg og Anlegg Media AS kjøpt tidsskriftet Energisk fra Fazit forlag i Bergen. Dette bladet er det eneste tidsskriftet i sitt slag.

Sammen med det nye bladet Boligetc.no som ble lansert i vår, vil Byggeindustrien ha to blader som retter seg mot forbrukermarkedet. Dette er blader som vil utfylle hverandre. - Byggeindustrien står meget sterkt i det profesjonelle byggemarkedet. Ved at vi nå har fått de myke bladene Boligetc.no og Energisk inn i familien, vil vi også kunne satse langt sterkere på det vanlige forbrukermarkedet, sier ansvarlig redaktør Per Helge Pedersen i Byggeindustrien. Dette er blader som har flott layout, flotte illustrasjoner og mye godt og matnytting lesestoff. - Når det gjelder tidsskriftet Energisk, vil det fortsatt bli drevet og utgitt i Bergen med nåværende redaktør Irene Lillehammer som redaktør. Det var hun som startet bladet sammen med grafisk designer John Ringstad. Avdelingskontor i Bergen - Både Boligetc.no og Energisk er blader som er opptatt av å bringe jordnær og nyttig informasjon til folk flest, sier Pedersen som er glad for at man gjennom denne ordningen også har styrket staben i forlagshuset Byggeindustrien. Denne avtalen gjør at Byggeindustrien med dette har fått et eget avdelingskontor i Bergen. - Vi ser mange synergier i dette opplegget, og vi er overbevist om at vi vil utvikle svært så populære blader, sier Pedersen. Det som nå skjer gjør at vi også kan utvikle våre nettsider videre, sier han. Bygg.no er nå det viktigste nyhetsnettstedet i den profesjonelle byggenæringen. Trafikken på Boligetc.no stiger daglig. Det at Finn.no har valgt å satse nettopp på Boligetc.no som nettstedet som skal gi Finn.no et redaksjonelt innhold er selvfølgelig viktig for oss, sier han. - I og med at Energisk nå blir en del av familien, har vi allerede laget en egen kategori på våre nettsteder som heter Energi. Der vil vi løpende komme med nyheter. Energisk kommer ut fire ganger i året. Neste utgave kommer samtidig som Bygg Reis deg. Der vil bladet bli presentert på Byggeindustriens stand. Ny vekstfase for Energisk - Byggeindustrien var et naturlig valg i søket etter ny utgiver av Energisk, sier Irene Lillehammer. Med sin unike kompetanse innenfor næringen står de i første rekke til å lede Norges eneste heltenkende blad om hvordan man skal bygge energi-og miljøriktig. De har også avgjørende mediekunnskap og den nødvendige organisasjonen som vil kunne være med på å løfte produktet videre, sier Lillehammer. Forbrukerbladet Energisk ble startet av Fazit Forlag i 2003 som en praktisk veileder for folk som bygger, rehabiliterer og vedlikeholder hus og bolig. Intensjonen bak satsningen var nettopp å starte Norges første heltenkende boligblad med energisatsning som anker for den redaksjonelle profilen. Denne etableringen har blitt svært godt mottatt i markedet og Energisk er nå klar for å gå inn i en ny vekstfase med Byggeindustrien som ny utgiver. - Det frie energimarkedet viser seg å være vanskelig å orientere seg i for forbrukeren. Det er preget av en tøff markedskamp om strømkunder, tilbudene av energi-og miljøprodukter og tjenester til hus og hjem øker raskt, nye direktiver fra myndighetene for å omlegge Norge til en mer energi-og miljøvennlig brukernasjon av energi får betydning for hver enkelt av oss. Det er akkurat denne floraen av nyheter, informasjon, nyttige tips og råd Energisk tar på alvor, sier Irene Lillehammer.