Fagkoordinator - Planprosjekt

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 6500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens Vegvesen Region øst
FylkeOslo
Søknadsfrist03.09.2013

Planseksjonen i vegavdeling Akershus har ansvar for oppgaver knyttet til planlegging av nye prosjekter og arealplanlegging. I tillegg koordinerer vi avdelingens arbeid med budsjett og styringsdokumenter. Vi er til sammen 18 personer som jobber med å følge opp planlegging av nye tiltak på fylkes- og riksvegnettet og arealplanlegging i Akershus.

Vi arbeider tett sammen med Akershus fylkeskommune og kommunene i Akershus for å få fram gode prosjekter og arealplaner.  Plan Akershus har ansvar for innhold og kvalitet på nye planprosjekter, og vi bestiller og følger opp planlegging som gjennomføres av ressursavdelingen i Region Øst og eksterne fagmiljø.

Vi søker en ny medarbeider med oppgaver knyttet til bl.a. faglig opp-
følging og god framdrift for alle planprosjektene vi har ansvar for.
Som vår fagkoordinator vil du også ha funksjon som fagleder for de
av seksjonens medarbeidere som jobber med planlegging av vegtiltak.


Arbeidsoppgaver:

  • Kvalitetssikre prosjektbestillinger, prosjektstyringsplaner, konsulentinnkjøp/-anskaffelser og vegplaner
  • Bidra til bedre kommunikasjon på tvers i organisasjonen og bedre rutiner for gjennomføring av planprosjekter
  • Fungere som faglig støttespiller for prosjekteier (Vegavdelingen) og prosjektleder (Ressursavdelingen)
  • Sørge for rask avklaring ved faglig uenighet i prosjekter
  • Delta i møter med eksterne for å drøfte prosjektutfordringer
  • Ansvar for godt samarbeid med kommunene i Akershus.

  • Kvalifikasjoner:
  • Det kreves mastergrad. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Det kreves også god erfaring fra planlegging etter plan- og bygningsloven.
  • Det bør ha minst 5 års relevant yrkeserfaring fra privat eller offentlig virksomhet. Du bør ha erfaring innen prosjektledelse og erfaring fra ett eller flere fagområder innen vegplanlegging. Dette kan være som vegingeniør, arealplanlegger, samferdsels-planlegger, arkitekt, landskapsarkitekt, naturforvalter eller samfunnsviter

 

Vi vil også vektlegge:
At duer løsningsorientert og kommuniserer godt, samt at du liker å arbeide i team og er flink til å motivere andre.

 

Lønn:
Lønn fastsettes i henhold til Statens vegvesens lønnspolitikk.

 

En god arbeidsplass:
Statens vegvesen er en arbeidsgiver som setter trygghet og forutsigbarhet høyt. Vi har et klart og tydelig regelverk som sikrer medarbeidernes rettigheter, og vi legger stor vekt på at du skal vite hva som kreves av deg i hverdagen.

Vi vil du skal kunne kombinere jobb og fritid på en god måte, og du får tilgang til velferdsordninger og goder som er viktige i den livssituasjon du er i. Blant disse er fleksibel arbeidstid, mulighet til å bruke etatens hytter, trening i arbeidstiden samt et generelt godt og formåls-tjenlig velferds- og permisjonsregelverk.

Du får også (meget) gunstige pensjons- og lånerettigheter i Statens Pensjonskasse.
Les om oss på hjemmesidene til Statens vegvesen; www.vegvesen.no

Statens vegvesen jobber for likestilling og mangfold. Vi ønsker medarbeidere av begge kjønn, fra alle aldersgrupper og fra ulike etniske grupper og nasjonaliteter. Vi arbeider også aktivt for å rekruttere flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.


Søknad med CV sendes elektronisk via

https://vegvesen.easycruit.com/vacancy/application/a60eddc62fbe76be7e8cb728ca6f722b/1018255/8185?iso=no

 

Kontaktperson:

Marit Ulveseth

Vis flere stillinger: