Kontraktssummen er på 182 millioner kroner ekskl. mva.
Kollektivtransportproduksjon (KTP) oppgraderer Kolsåsbanen i Bærum til metrostandard på strekningen Jar-Kolsås. Dette innebærer blant annet at plattformene forlenges til 120 meter for å kunne betjene 6-vogns togsett, at alle kryssinger blir planfrie og strømskinne plasseres på svillene som for det øvrige T-banenettet i Oslo.
Kontrakten Veidekke har vunnet, omfatter bygging av ny sportrasé på 1 360 meter, under- og overbygging av traseen, nye stasjonsanlegg på Hauger og Kolsås i henhold til metrostandard, nye tekniske bygg ved de to stasjonene samt ny innfartsparkering for ca. 200 biler på Kolsås stasjon.
Med i entreprisen er også kulvert under sportraseen ved Toppåsveien og Brynsveien, samt ny bru i Høgåsveien i forbindelsen med nedsenkingen av Hauger stasjon. I tillegg omfatter arbeidene stasjonselektro, støy- og innsynsskjermer og gartnerarbeider på stasjonsområdene.
Oppstart for prosjektet blir mai 2013, og ferdigstillelse august 2014.