Leder internasjonale innkjøp - Kruse Smith Entreprenør AS

Kruse Smith er entreprenørselskapet som identifiserer de gode ideene, og har gjennomføringskraften til å sette dem ut i livet.
Selskapet ble etablert i 1935, og er blitt en av Norges største entreprenører og en ledende eiendomsaktør. Våre
forretningsområder er: Anlegg, Bygg, Byggfornyelse og Bolig- og eiendomsutvikling.

For å øke vår satsning mot internasjonale innkjøp søker vi en erfaren og engasjert leder, som synes det vil være spennende
å arbeide med innkjøpsprosesser rettet mot internasjonale leverandører.
Erfaring fra internasjonale kontraktsforhandlinger er absolutt å foretrekke. Stillingen innebærer budsjett- og resultatansvar,
og rapporterer til konserninnkjøpssjef.
Arbeidssted for stillingen vil være i Stavanger, alternativt Oslo eller Kristiansand. Det må påregnes en del reisevirksomhet

FirmaKruse Smith Entreprenør AS via Prime People
FylkeFlere fylker
Søknadsfrist14.04.2013

Arbeidsoppgaver
*  Styrke Kruse Smith sin konkurransekraft gjennom internasjonale innkjøp.
*  Proaktiv søking etter, og kvalitetssikring av internasjonale leverandører, kilder og kanaler.
*  Nettverksbygging, både lokalt, nasjonalt og internasjonalt gjennom reisevirksomhet, deltakelse på messer og fabrikkbesøk.
*  Bidra som en intern ressurs og pådriver av organisasjonsmessige internasjonale muligheter, både i planleggings- og utførelsesfasen.
*  Direkte kontakt, samt bindeledd, mellom entreprenør og leverandører i det internasjonale markedet.
*  Oppfølging av leverandører og leveranser i forkant, under og etter kontraktsinngåelse.
*  Kontinuerlig oppdatering på aktuell teknologi og nye trender i faget.
Tett samarbeid med prosjektledere og utviklere for de ulike avdelingene.

Utdanningsnivå
*  Høyskole / Universitet

Personlige egenskaper
*  Er i forkant, og som identifiserer og utnytter kommersielle muligheter gjennom forretningsutvikling og fortjeneste.
*  Har stor gjennomføringsevne og oppnår kvalitetsmessig gode resultater.
*  Har fokus på bærekraftig innkjøp, etiske retningslinjer, kulturforståelse og gjeldende standarder, lover, avtaler og regelverk.
*  God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk.
*  Gode samarbeidsevner.
*  Positiv, utadvendt og strukturert.

Vi tilbyr
*  Gode betingelser i et solid og velrenommert selskap.
*  Utfordrende arbeidsoppgaver.
*  Faglig stimulerende og sosialt arbeidsmiljø.
*  Gode opplærings- og utviklingsmuligheter.

Utdanningsretning
*  Økonomi / Regnskap
*  Administrasjon / Ledelse
*  Ingeniør

Kvalifikasjoner
*  Erfaring fra innkjøpsarbeid og internasjonalfagkompetanse.
*  Bransjerelevant erfaring og byggteknisk kompetanse vil være en fordel.
*  Behersker norsk, engelsk og gjerne tysk, skriftlig og muntlig.
*  Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse.

Språk
Norsk
Engelsk
Arbeidssted
Kanalsletta 4,
4033 Stavanger
Oslo
Rogaland
Vest-Agder

 

Referansenr: 1733953656 Søknadsfrist: 14.04.2013
Kontaktinfo:
Tron Gjedrem Rådgiver (+47) 95 19 40 10
Rune Feyling Rådgiver (+47) 41 62 62 03