Sportsbarkjede ekspanderer

O’Learys går inn i sitt 25. år med en vekst på 45 % fra 2012. Dette feires med åpning av flere nye restauranter. Totalt skal 23 nye restauranter etableres, og fem av dem åpnes i Norge.

Restaurantkjeden opplever for første gang en omsetning på over en milliard svenske kroner. Nå skal kjeden vokse ytterlige, og målsetningen er 100 restauranter innen utgangen av 2013. Vekst i Norge er blant prioriteringene, og fire restauranter i dag skal bli til ni i løpet av året. Det skal også sikres fler etableringer neste år.

- Vi vil åpne fem nye restauranter i Norge, og bortsett fra den vi nylig åpnet i Trondheim har vi to enheter under planlegging. Interessen fra eksisterende franchisetakere som ønsker å utvide og åpne flere restauranter er stor og økende. I dag har vi flere eksempler på franchisetakere som driver både to, tre og noen ganger enda flere restauranter på samme tid. For oss beviser dette at merkevaren vår er sterk, og at franchisetakere ser lønnsomheten i O'Learys restaurantene, sier Wilhelm Vintilescu, administrerende direktør for O’Learys Trademark, som er merkevareeiere og franchisegivere for O’Learys.

O'Learys har som ambisjon å vokse sterkt i årene som kommer, og et viktig element er franchisetakerne SSPs etablering av restauranter på strategisk viktige flyplasser og togstasjoner rundt om i verden. En stadig økende interesse fra internasjonale aktører legger til rette for å planlegge god vekst utenfor Sverige kommende år.