Tilbudsfristen ser satt til 19. april 2013, kl. 12.00.
Høsten 2012 ble delkontrakten på tilførselsveger og tunnelarbeidet lyst ut, og arbeidet der er i gang.
Med den første av to brukontrakter ute på markedet markeres nok en milepæl i prosjektet med å bygge Norges nest lengste hengebru.
Denne delkontrakten inneholder kort sagt:
Viadukt Karistranda 250 meter
Viadukt Øyjord 148 meter
To brutårn
Sprede- og forankringskammer på Karistrand og Øyjord
Øyjord bru 135 meter
Det er snakk om et omfattende stykke arbeid, og anleggsstart er forventet sommeren 2013. Hoveddelen av arbeidet skal være ferdig i 2015, slik at alt er klart for stålarbeidet.
Når man starter å bygge i 2013, blir det en del anleggstrafikk som dessverre kommer til å føre til en del utfordringer for publikum. Dette gjelder spesielt i området der vi skal bygge Trældaltunnelen, men også i området i nærheten av Karistranda på Narvik-siden. Statens vegvesen informerer nærmere om dette etter hvert som arbeidet går fremover.
En detaljert og fullstendig beskrivelse av delkontrakten finner du her
- Nøkkelord
- Statens vegvesen
- Anlegg