LINK arkitektur styrker strategisatsing

LINK arkitektur rekrutterer John Lydholm til stillingen som sjef for forretningsutvkling.

En av Nordens største arkitektbedrifter LINK arkitektur, har rekruttert John Lydholm til den nye rollen som sjef for forretningsutvikling i Norden. Rekrutteringen er et ledd i satsingen med å utvikle en nordisk strategi som vil støtte ytterligere vekst i selskapet. Lydholm kommmer fra stillingen som administrerende direktør ved arkitektkontoret Strategisk Arkitektur. Han tiltrår sin stilling i LINK den 1. april.

LINK arkitektur er ett av de første arkitektkontorene i Norden som velger å rekruttere eksternt og ansette en person som utelukkende skal arbeide med forretningsutvikling på konsernnivå. LINK arkitektur er allerede i dag ett av Nordens største arkitektkontorer og ambisjonen er å vokse ytterligere.

– Å ha folk dedikert til forretningsutvikling er ikke så vanlig i arkitektfirmaer men en selvfølge i de fleste andre typer virksomheter og organisasjoner i industri- og byggebransjen, sier Siri Legernes, administrerende direktør i LINK arkitektur. Vi er eksperter i arkitektur, men når det gjelder strategi- og markedsutvikling ser vi fordeler i å komplettere vår kompetanse.Og det er her Lydholm kommer inn. Han har akkurat den typen erfaring vi ønsker. Vi er veldig glade for at vi klarte å rekruttere ham.

John Lydholm er utdannet markedsøkonom, og har i løpet av sin karriere jobbet med markedsføring og forretningsutvikling i ledende stillinger i en rekke store selskaper. Han har vært europeisk leder for markedsføring på svenske Match og administrerende direktør i tekstil og design selskapet Linum. an kommer til LINK arkitektur fra arkitekt selskapet Strategisk Akitektur hvor han har vært administrerende direktør de siste fire årene og drevet fram en ekspansiv vekst.

-Dette er en veldig spennende oppgave. Fordi min rolle er helt ny, har jeg en mulighet til å jobbe sammen med selskapets ledergruppe og selv være involvert i utformingen av stillingen, sier John Lydholm, tiltrendende sjef for forretningsutvikling. Det ligger et stort potensial i å utvikle og koordinere det nordiske arbeidet, og en av mine viktigste oppgaver blir å tydeliggjøre hva vi tilbyr våre kunder.